Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Български екипаж влезе в тройката на Еко НОВА рали Словения

06.04.2016 16:33
Туит
Български екипаж влезе в тройката на Еко НОВА рали Словения

Калин Дедиков и Георги Павлов направиха силен старт на сезона, като се качиха на подиума в Словения.

Калин Дедиков и Георги Павлов с Great Wall C30 завършиха на трето място в тежкото и предизвикателно "Еко НОВА рали Словения". Българският екипаж завърши на подиума с минимално изоставане от победителите Урета/Оскош от Испания и вторите в състезанието Здовц/Голуб.

Екипажи от седем държави взеха участие в първото за 2016-а година международно еко рали. Официалният старт беше даден на брега на езерото Блед, а трасето включваше над 680 предизвикателни километра в Алпите. За да направят състезанието максимално трудно и интересно, организаторите от „С рали тийм” бяха подготвили дълги състезателни отсечки. Повечето от тях стартираха в Словения с изкачване и финишираха в Австрия след дълго спускане по серпентините между двете държави. Кратка почивка за състезатели и автомобили имаше единствено на едночасовия регрупинг в центъра на обявената за „Зелена столица на Европа”  за 2016-а година Любляна. Във втория ден от ралито там се проведе и атрактивният за пилоти и зрители етап „Джимкана”.

Първият ден включваше 380-километров маршрут с четири състезателни отсечки. Те се оказаха сериозно изпитание дори за екипажите, които имаха зад гърба си няколко участия в ралита като „Монте Карло”. В челото на класирането имаше оспорвана борба между опитните участници от Световния еко рали шампионат и няколко местни отбора, състезаващи се с последния модел на Toyota Prius. В края на деня обаче начело в класирането излязоха българите Калин Дедиков и Георги Павлов с минимална преднина пред испанците Луис Урета/Франциско Оскош (Toyota Yaris Hybrid) и словенската звезда в спорта Грегор Здовц с навигатор Сашо Голуб (Toyota Prius).

Вторият ден от състезанието, включващ преминаване в двете посоки на най-дългата 26-километрова отсечка "Згорнье Езерско/Логарска долина", обърна резултатите в полза на екипажите на Toyota. Напред в класирането се придвижиха и италианците Ди Бела/Канале (Toyota Auris Hybrid), но те завършиха състезанието на четвърта позиция в генералното класиране. Българите дадоха трето време в затворения етап "Джимкана" и се опитваха да  компенсират по-ниската мощност на своя автомобил и изоставането си при  неколкократните изкачвания с максимално бързо преодоляване на спускането към финала. Въпреки прегряването на спирачките Дедиков и Павлов се задържаха в челото на класирането на всички отсечки и завършиха на подиума в най-трудното състезание в историята на еко ралитата.

На финала повечето участници коментираха, че "Еко НОВА рали Словения" безапелационно печели приза за най-тежко състезание от този тип въобще и адмирираха идеята на основния двигател на организацията Примош Лемез да постави техниката и участниците наистина на лимита на техните възможности, като едновременно с това създаде уникални условия за представяне на екологичните достижения в автомобилостроенето. За първи път реално участие в състезание записаха новите Toyota Prius и Hyundai, задвижван с водород.

"За нас участието беше огромно предизвикателство и съм изключително доволен от резултата", заяви Дедиков след финала. "Въпреки че не носи точки за световната купа на ФИА, конкуренцията в състезанието беше много силна и перфектно подготвена. Ние не разполагаме с техниката и оборудването на водещите отбори и се налага да компенсираме това по някакъв начин, което прави надпреварата много по-трудна и интересна за нас. Състезанието ни помогна да си сверим часовника спрямо останалите и да се подготвим за предстоящите стартове от световната купа."

Коментари
comments powered by Disqus