Битката за първото място при родните пилоти започна повече от обещаващо във втория ден на рали „България”. Хубавото начало и приятните впечатления бързо бяха заменени с отпадането на двамата лидери Димитър Илиев и Ясен Попов, познати проблеми и тихи скандали около евентуалното участие на българите в решителния ден на състезанието.
В първата съботна отсечка „Сестримо 1” Петър Гьошев (Mitsubishi Lancer Evo 9) беше най-бърз сред родните представители. Той изпревари с цели 24 сек. досегашния лидер Илиев (Skoda Fabia S2000) и така заличи половината си изоставане от първия ден. В този момент Попов (Mitsubishi Lancer Evo 9) оглави подреждането сред българите, но в следващия етап се завъртя и загуби над 30 сек. Все пак той продължи плътно зад Илиев и Гьошев, но в следобедните минавания на етапите предстоеше още по-голяма драма.
Първо победителят от 2007 г. се добра до обедния сервиз с три работещи цилиндъра на неговата Fabia S2000, а при второто минаване на „Сестримо” направи челен удар със скорост 124 км/ч. Илиев успя да продължи напред с разбит радиатор, но малко по-късно спря в отсечката след прегряване на двигателя.
Веднага зад него следващият го Попов също напусна състезанието, след като се преобърна по таван в завоя, преди който се беше ударил Илиев. Пилотът на „Мтел рали тим” се е движил с висока скорост на пета предавка, когато вкарва своето Mitsubishi в бързия завой, навлиза във фракцията и започва да се пързаля извън трасето. Автомобилът се удря в скала, преобръща се и се влачи няколко метра по таван. Попов и неговият син и навигатор Даниел Попов се отърваха без наранявания при инцидента, а техният Lancer Evo 9 е със счупен носач и козметични повреди.
Илиев и Попов се надяват да продължат състезанието по системата супер рали, от която вчера се възползва другият фаворит Крум Дончев (Peugeot 207 S2000).
Отпадането на двамата състезатели изведе начело сред българите Петър Гьошев, който остана самотен напред след проблемите на Тодор Славов и вече огромното изоставане на Илиев и Дончев. До края пилотът на „Престиж рали тим” заложи на сигурното темпо и завърши с повече от 5 мин. аванс пред следващия българин в подреждането – Славов. Проблемите и тактиката на останалите родни конкуренти позволиха на Игнат Исаев (Mitsubishi Lancer Evo 9) да излезе на преден план, като той записа две етапни победи в „Пещера 2” и „Любница 2” за класирането за българския шампионат, доколкото то съществува.
В същото време Крум Дончев продължи с опитите си да завърши състезанието, но беше сполетян от безбройни технически проблеми и не успя да се включи в българската битка, която Гьошев вече спечели.
По стара традиция драмата между българите от отсечките беше пренесена и в сервизния парк, където от снощи се усеща засилено напрежение. Основната причина е пълната неяснота кои пилоти ще стартират в последните четири етапа от решителния трети ден и ако го направят дали резултатите им ще бъдат признати за редовни и въобще за къде биха могли да бъдат зачетени.
Ако класирането се запази и постиженията на пилотите все пак бъдат взети предвид, тогава скромният откъм състезания национален шампионат до голяма степен ще бъде решен в полза на Гьошев.
Разполагаме с конкретните причини и различните гледни точни за раздорите и поредните разногласия между отбори и федерация, както и между отделните пилоти, но до пълното изясняване на ситуация предпочитаме да запазим мълчание. Очакваме в най-скоро време да имаме кристална представа за случващото се в българския лагер на рали „България”, който в момента по-скоро напомня историята за българския казан в ада. Когато стигнем до развръзката на поредния скандал в автомобилния ни спорт, ще информираме своите читатели своевременно и в детайли.