Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Барикело: Отново на подиума!

07.07.2008 10:07
Туит

Тази година Рубенс Барикело стана най-опитният състезател във Формула 1, след като подобри рекорда на Рикардо Патрезе за най-много участия в Гран при. За 36-годишният пилот признанието беше огромно, но на фона на кризата в Honda нямаше как истински да му се зарадва. Стартът за Голямата награда на Великобритания този уикенд обаче най-накрая му даде това, за което толкова дълго чакаше – място на подиума.

Екипът на Honda отново изпитваше затруднения в квалификациите и Барикело стартира от 16-а позиция Гран при на Великобритания. 24 обиколки преди финала дъждът на пистата „Силвърстоун“ се засили и за разлика от повечето пилоти бразилецът се отправи към бокса за смяна на „интермедиа“ опцията на Bridgestone Potenza с гуми за напълно мокра писта.

Стратегията се оказа печеливша, защото на моменти Барикело наваксваше по 17 секунди на обиколка спрямо конкурентите си. Ако при втория стоп механиците на Honda нямаха проблеми при зареждането на гориво, второто място бе напълно постижима цел за 36-годишния пилот. След третия пит Рубенс остана на трета позиция, но успехът му бе впечатляващ – първи подиум след Гран при на САЩ 2005, реализиран с напълно неконкурентен автомобил.

„Страхотно съм щастлив, че отново съм на подиума. Състезанието беше изключително, като лошите атмосферни условия ни помогнаха много, за да реализиаме потенциала на колата“, коментира Барикело. „Взехме най-важното решение, когато в средата на състезанието дъждът се засили и сложихме гуми за напълно мокра писта.“

„На „Клъб“ бях на ръба, изхвърчах от пистата и за малко да ударя предпазните заграждения, след което трябваше много бързо да взема решение. След като минах на „екстрийм“ гуми, с лекота изпреварвах автомобилите пред мен, чувството беше прекрасно. Благодарение на дългогодишния си опит направих правилния избор и отборът ми гласува доверие, след като ги предупредих по-радиото.“

Въпреки че съотборникът на Барикело Дженсън Бътън отпадна, настроението в екипа на Honda бе приповдигнато, тъй като японският тим се качи за първи път на подиума след края на 2006 година.

„Знаехме, че в неделя ще вали, поради което направихме компромис с настройките за квалификация, за да сме добре подготвени за състезанието. Тази стратегия се оказа печеливша“, коментира бившият технически директор на Ferrari и настоящ тим-шеф на Honda Рос Браун.

„Първият подиум за сезона е страхотен мотиватор за целия екип, за всички нас на пистата, за момчетата, които работят във фабриките ни. Удоволствието е два пъти по-голямо, когато постигнеш този успех пред собствена публика, когато си толкова близо до базите на отбора в Бракли и Бракнел.“

Със спечелените шест точки Барикело се изкачи на десета позиция във временното класиране при пилотите, а Honda се доближи само на една зад седмия Renault и на две зад Williams.

Коментари
comments powered by Disqus