Дженсън Бътън смята, че предишният опит на McLaren с KERS системата на Mercedes ще даде предимство на отбора спрямо шампионите от Red Bull, както и спрямо основните конкуренти от Ferrari през следващия сезон.
През миналата година година Асоциацията на отборите във Формула 1 се обяви против KERS и постигна споразумение тимовете да не го използват през сезон 2010, въпреки че техническият правилник го позволяваше. През следващия обаче тази договорка отпада, което означава, че голяма част от отборите отново ще обърнат поглед към системите за възстановяване на енергия, а в тази област McLaren е екипът с най-голям опит.
Правилата за сезон 2011 ще забранят също използването на F-duct, която дебютира именно при болидите на британците, но Бътън смята, че предимството на отбора в сферата на KERS ще бъде по-значимият фактор.
„През следващата година няма да имаме F-duct, което е жалко, защото системата е страхотна“, обснява Бътън в уебчата на McLaren. „Никога не съм карал автомобил с KERS, но този отбор (McLaren) го използва през миналия сезон и то доста успешно. Знам, защото на старта те винаги бяха до мен! Разполагат с толкова голям опит в тази област, което ме кара да смятам, че имаме предимство. Както ние, така и Mercedes и Force India, които също използват двигатели на Mercedes. Мисля, че ще сме пред Red Bull и Ferrari, което е страхотно. Трябва да се възползваме от всеки плюс.“
Бътън смята още, че въвеждането на подвижно задно крило ще има съществен ефект върху поведението на автомобила в състезателна дистанция. Корекциите по предното, които пилотите имаха възможност да правят през последните две години, вече няма да са разрешени.
„Ще можем да коригираме задното крило само при изпреварване, когато сме на секунда от предния автомобил, така че това няма да ни помага по отношение на баланса. „За съжаление оставаме без регулируемо предно крило, което прави задачата ни с баланса по-трудна. На старта сме със 150 литра гориво, а на финала с 5, така че разликата в баланса е огромна и ще ни бъде много тежко. Със сигурност ще виждате много повече автомобили да презавиват или недозавиват от преди и няма да има как да променим това.“
Въпреки всички тези промени Бътън смята, че автомобилите за сезон 2011 ще са еволюция на тези от настоящия поради факта, че правилникът остава относително стабилен за трета поредна година.
„Всичко останало по автомобила е на практика същото“, обяснява вече бившият световен шампион. „Когато нямаш големи промени в правилата, това, което развиваш през настоящия сезон, се използва през следващия. За нас това е добре дошло, тъй като завършихме годината с един наистина силен пакет. Винаги обаче има място за подобрения.“
„Искаме да се борим с Red Bull и Ferrari през следващия сезон и ще трябва да натискаме здраво през зимата, това и правим в момента. Радвам се, когато участвам в развитието на автомобила, особено когато на финала виждаш резултата от положения труд. Очаква ни една дълга зима, но съм оптимист за следващия сезон.“
Анонимен
Ако Бьтьн го санува така може!
Анонимен
Бутонка, Ферари нямаха ли КЕРС миналата година бе братле ? Какви ги плещиш ?