Шефът на марката Волфганг Дюрхаймер не назовава причините за края на кариерата му
6 3/4-литровият V8 двигател е в палитрата на Bentley от 1959 г. насам. Осемцилиндровият мотор е неразривно свързан с британската луксозна марка. В Mulsanne обаче дните му ще бъдат преброени.
Bentley и 6 ¾-литровият V8 всъщност са неразделно свързани. Осемцилиндровият от L-серията дебютира още през 1959 година и моторизира вариантите на многобройните поколения на моделите на Bentley и Rolls-Royce.
V8 трябва да даде път на V12
Rolls-Royce замени 6 ¾-литровия мотор още в края на 90-те, когато заимства от BMW 4,4-литров V8. При Bentley осемцилиндровият просъществува до днес под егидата на VW - от 1983 с турбо- и от 2015 с битурбо нагнетяване. Наскоро шефът на Bentley Волфганг Дюрхаймер заяви пред американското списание Car and Driver при представянето на ревизирания Mulsanne, че легендарният V8 ще бъде за последен път под предния капак на Bentley. Дюрхаймер не назова причините за края на кариерата му. Разбира се, все по-строгите наредби за вредните емисиите и разходът на гориво вероятно са причината за края на 6 ¾-литровия агрегат. Дори и това да е така, и дните на 6 ¾- литровия да са преброени, феновете ще могат да се насладят още известно време на великолепния V8. Преработеният Mulsanne ще стъпи като модел за 2017 година и е много вероятно да остане в програмата още 4 - 5 и дори повече години. След това обаче наследникът му ще бъде с не по-малко впечатляващ дванадесетцилиндров двигател, както потвърди Дюрхаймер.
6 ¾-литровият мотор генерира в Mulsanne 512 к.с. и максимален въртящ момент от 1020 Нм, във версията Speed дори 537 к.с. и 1100 Нм.