Британската компания пусна необичайната версия на кросоувъра на известната писта Нюрбургринг
Броени дни делят Bentley Bentayga от представянето му на автомобилното изложение във Франкфурт. Неудържимата версия на луксозния SUV - Bentley Bentayga Speed е на тестови изпитания на пистата в Нюрбургринг, където нашият ловец на прототипи успя да го улови в обектива си
Стандартният кросоувър Bentayga ще се задвижва от W12-TSI, който беше представен на симпозиума за двигатели във Виена. Битурбо двигателят с работен обем 6,0 литра ще генерира забележителните 610 к.с. и ще изпрати 900 Нм максимален въртящ момент към коляновия вал. Съществува ли все още възможност за натягане? Очевидно да.
Прототипът на Bentley разкрива голям спойлер на покрива отзад, алуминиеви джанти и доста агресивна предница. Малък сплитер краси задната броня. Освен това моделът изглежда има доста ниско окачване.
Под капака Bentley Bentayga Speed остава верен на двигателя W12, който най-вероятно няма алтернатива в този автомобил. Именно затова инженерите от Bentley отново максмално са затегнали винта за мощността и въртящия момент, за да може Bentley Bentayga Speed да прескочи скоростната бариера от 300 км/ч.. Разбира се, тази мощност изисква и по-надеждна спирачна система, която се разпознава по 21 цоловите джанти с червени спирачни апарати. Интериорът на луксозния скоростен SUV също е претърпял ревизия.
Името на модификацията не е потвърдено, но обикновено добавката Speed се слага на „горещи” модели на Bentley. Под предния капак е монтиран обновеният двигател W12 6.0 Twin Turbo. При представянето на двигателя тази пролет номиналната му мощност бе обявена като 608 к.с. и 900 Нм. Но в случая с варианта Speed явно инженерите са направили някои допълнителни настройки.
Обширни въздушни отвори в бронята, сплитер, прагове на вратите са ключови външни разлики на топ версията с базовия модел. Всъдеходът ще получи преработена задна броня и спойлер на петата врата. Още един щрих към модела – нови джанти и увеличени спирачни дискове.
Ако купето Continental GT Speed с шестлитров агрегат с мощност 635 "коня", то едва ли най-мощната версия на Bentayga ще бъде по-слаба. Можем да се ориентираме и да прогнозираме по GT Speed. Кросоувърът обаче има много по-голяма каросерия. Но, като се има предвид родствената връзка с Audi Q7, „британецът” едва ли ще бъде по-тежък от "горещия" модел с две врати. Тъкмо обратното, GT Speed тежи 2320 кг и Bentayga Speed ще бъде по-лек със 100 килограма.
От нула до сто Continental GT Speed ускорява за 4,2 секунди. Това е на нивото на кросоувъра BMW X5 M и с 0,1 сек по-бавен от Porsche Cayenne Turbo S. Възможно е в надпреварата за водеща позиция Bentayga Speed може да изпревари двата "германците", дори и като максимална скорост. Той ще бъде в състояние да засенчи бъдещото Lamborghini Urus SuperVeloce или да изненада Jeep Grand Cherokee Trackhawk.