В цялата история на аристократичната марка Bentley, Continental GT Speed е първият сериен автомобил, който развива максимална скорост от 200 мили в час или 326 километра в час. Първи впечатления от спортната версия на луксозното купе с 2+2-места.
Speed, английската дума за скорост. Звучи като обещание. В случая – като изпълнено обещание... 610 конски сили и 326 км/ч максимална скорост. Continental GT Speed е най-мощното и най-бързото серийно Bentley за всички времена. След дискретния фейслифт, традиционната предрадиаторна решетка стои под леко променен ъгъл, а въздухозаборниците в предната броня са с по-големи размери. Предните светлини са получили нови декоративни пръстени, а стоповете – нови LED-мигачи. GT Speed е получил също колела с широчина 9,5 вместо стандартните девет цола, а също и спортна изпускателна система.
610 к. с. и 750 Нм
Въпреки всички промени, елегантната дискретност на дизайна на този изискан автомоибил е останала непокътната. Speed си позволява малко повече волности единствено под предния капак – инженерите на Bentley са се погрижили двата Borg-Warner-турбокомпресора да произвеждат по-високо налягане. По-яки и същевременно по-леки бутала, нови цилиндрови ризи и увеличена степен на сгъстяване, усилени ламели на шестестепенната автоматична трансмисия ZF – крайният резултат от всичко това са 610 к. с. и 750 Нм при абсолютно непроменени фини маниери при всякакви режими на шофиране.
Огромните и невероятно широки седалки предлагат комфорта на клубни фотьойли, но и отлична странична опора на тялото в завой. Човек няма как да не забележи изящните шевове на ръчно обработените тапицерии и перфорираните алуминиеви педали – те са част от индивидуализиращата програма Mulliner Driving Specification. Докато при „нормалния” GT се предлагат допълнително, при Speed тези детайли са серийни.
W12 с чудовищен запас от мощ и фини маниери
Стартирането на двигателя чрез изящно направения бутон наподобява на същинска церемония. След кратък, но оставащ задълго в съзнанието рев, оборотите падат до типичните за празен ход нива, и от работата на двигателя се дочува само напомнящо за яхта тихо „мърморене”. Въпреки чудовищните 750 нютонметра, които са на разположение още при 1750 об./мин, потеглянето с този автомобил е също толкова просто и елементарно, колкото и с един VW Phaeton или Audi A8. Леко нервно е единствено действието на спортната спирачна система с колосални дискове и не по-малко шокиращи спирачни апарати.
При пълното оползотворяване на целия мощностен запас на двигателя, човек започва да има чувството, че тук законите на физиката частично губят своето влияние – собственото тегло на автомобила от 2,3 тона се усеща сякаш е наполовина. Казано сухо, сбито и в цифри: 4,5 секунди от 0 до 100 км/ч (Continental GT: 4,8 сек) и тяга при ускорение, която превъзхожда повечето суперспортисти на планетата. Не по-малко впечатляващо е и пътното поведение на автомобила. Олекотеното окачване е претърпяло редица внимателни интервенции от страна на конструкторите на компанията, като в резултат фантастичният комфорт е съхранен, а сигурността и динамиката са подобрени още повече. Не може да има спор, че добавката Speed към наименованието на автомобила е обещание, което Bentley изпълнява напълно, при това по силно впечатляващ начин...
Текст: Маркус Петерс, Божан Бошнаков
Снимки: Харди Мутшлер