Британската луксозна марка се завърна в моторните спортове с Bentley Continental GT3. Масивното купе трябваше да поотслабне, за да може да излезе на писта. За по-голям шанс пред конкуренцията си, наред с подходящата диета, британецът се нуждае и от допълнителна терапия за увеличаване на мощността.
Bentley се завърна на пистата! След победата Льо Ман през 2003 година, под надзора на концерна побратим Audi, моторните спортове не бяха приоритет на британската луксозна марка. Именно затова сега Bentley се завръща с гръм и трясък на пистата. На Фестивала на скоростта в Гудууд инженерите от Крю представиха за първи път пригодения за състезателна употреба автомобил Bentley Continental GT3.
Визията на Bentley обръща гръб на сдържаността
На сцената на спортните автомобили в момента всъщност не липсват зрелищни играчи. Mercedes, McLaren, Audi, BMW, Porsche, Ferrari, Corvette, Viper - конкуренцията е жестока. Въпреки това новото Bentley Continental GT3 има огромен потенциал да стане любимец на публиката. Чудовищната каросерия на серийния автомобил е допълнително наточена за състезателни цели.
Големият аеродинамичен пакет с огромните въздушни отвори в предната част, масивният карбонов заден спойлер на багажника, както и широките 12 см калници вече нямат много общо с британската сдържаност. Нов преден капак, странични прагове и брони завършват визията на GT3.
Bentley Continental GT3 с предимство в мощността
Звукът пасва на грубата визия: четирилитровият битурбо V8 двигател изригва още на старта и предизвиква земетресение. За разлика от серийния модел, командваната от планки на волана 6-степенна трансмисия изпраща 608 к.с. не към всичките четири колела, а само на задната ос през карбоновия карданен вал. За разлика от конкуренцията си, Bentley Continental GT3 дължи високата си мощност на голямата си челна лощ. ФИА позволява лошата аеродинамика да бъде компенсирана с по-голяма мощност.
Съгласно регламента обаче, задвижването на всички колела си остава забранено. То може да спести само 80 килограма от теглото. За да се достигне конкурентно тегло от 1300 кг, то серийната версия (нетно тегло: 2,3 тона) значително трябва да намали теглото си. Целият лукс, който обикновено съпътства Bentley, е изхвърлен. В пилотската кабина цари семпла състезателна атмосфера.
Състезателен дебют в рамките Blancpain 2014
Първото превозно средство е било конструирано и произведено в британската работилница за спортни автомобили M-Sport. След представянето в рамките на Фестивала на скоростта в Гудууд, инженерите искат да оптимизират за писта Bentley Continental GT3. Паралелно с дейностите по шасито се провежда и хомологация от FIA. Първото участие в състезание е планирано да бъде през 2014 г. на серията Blancpain.