Немският министър на външните работи Франк-Валтер Щайнмайер определи Fiat и канадско-австрийскaта компания Magna като “стратегически индустриални инвеститори” за Opel. В интервю за всекидневника Saabruecker Zeitung Щайнмайер даде да се разбере обаче, че няма да се правят услуги нито на единия, нито на другия.
“Винаги е било така”, обяснява той, подчертавайки че най-доброто решение ще е това, което ще осигури в дългосрочен план функционирането на заводите на Opel и ще запази възможно най-много работни места в Германия.
В тази връзка предложението от Торино безпокои синдикатите. Според немския всекидневник Handelsblatt плана, който Fiat е представил в понеделник вечерта на немското правителство, предвижда затварянето на някои заводи в Европа, в т.ч. два в Италия (южната и северната част). От Торино не коментират в настоящия момент тези опасения.
При всички случаи Берлин подготвя спешен спасителен план за Opel в случай, че компанията-майка GM обяви несъстоятелност. Според Financial Times Deutschland министърът на иконoмиката Карл-Теодор цу Гутенберг заедно с Канцеларията и министъра на финансите работят върху схеми, които включват “помощи за кратък период” под формата на “ликвидни инжекции”.
В същото време активността, която Серджо Маркионе (изпълнителният директор на основния кандидат за Opel в лицето на Fiat) проявява, се харесва на министър-председателя Силвио Берлускони. Той смята, че Италия ще излезе от икономическата и финансова криза “в по-добро състояние от останалите страни”, именно защото разполага с “превъзходства” като “невероятната” сделка между Fiat и Chrysler, която ще помогне за преодоляването на този труден момент.
Вчера Серджо Маркионе потвърди, че ще е новият изпълнителен директор на Chrysler, след като детройтският гигант попадне в ситуация на контролиран банкрут за 60 дни по смисъла на чл. 11 от федералния закон. В интервю за информационната агенция Bloomberg Маркионе сподели, че “целта му е да продаде първия Fiat 500 в САЩ до края на 2010 г.”
Шефът на Fiat потвърди, че освен към Opel/Vauxhall неговата компания проявява интерес и към закупуването на шведския автомобилен производител Saab. ”Saab е интересна възможност, макар че е твърде малка за масовия пазар, но бихме могли да комбинираме Saab с друга марка. В САЩ съществува верига от концесионери на шведската марка и би било жалко да се откажем от тях”, допълва той.
Маркионе подчерта, че е заинтересуван от алианс с GM в Латинска Америка, като изключи интерес от страна на Fiat към операциите на GM в Русия и Китай.
Чичо
Моля ви, разберете най-после - има немски език, но няма немски компании и немски министри. Те са германски.