Оборудвана с лидар, стерео камера, сензори, GPS приемопредавател и климатик
В историческия район на швейцарския град Сион в режим в тестов режим стартира проектът SmartShuttle. Компанията Postbus, един от водещите автобусни оператори в Швейцария, получи одобрение на Федералното пътно управление (Fedro) и пусна по улиците два електрически минибуса Arma, които са производство на френската фирма Navya. Автомобилът побира 15 пътници (четирима правостоящи), но първоначално е решено да бъдат транспортирани не повече от деветима пасажери, а максималната скорост (45 км/ч) е електронно ограничена на около 20 км/ч.
Независимо от това, че Arma е напълно автономен микробус, в кабината винаги има "водач на безопасността ", който при необходимост е готов е готов да дръпне ръчната спирачка, а в останалото време помага на хората при качване/слизане. Освен това совалката се контролира дистанционно, има паник бутон. Пътуването е безплатно.
Автобусчето работи от вторник до неделя и прави само две фиксирани спирки. Но можете сами да избирате местата за спиране по време на движение по маршрута на Navya Arma чрез онлайн приложение. Ако прогнозата за времето и пътните условия не са подходящи за пътуване, совалката не работи.
Единственият модел на марката Navya, направен досега , чието създаване отнема 10 години, за първи път бе представен пред публика през октомври миналата година. Оттогава е изминал 10 000 км на тестове и е транспортирал 25 000 души. Дължината на автобусчето е 4750 мм, широчината - 2050 г., височината - 2550, пътният просвет - 200 мм. Собственото тегло е 2100-2350 кг, пълно - 3150-3400.
Arma е оборудван с лидар, стерео камера, голям брой сензори, GPS приемопредавател и по-важното, климатик. За всеки случай совалката притежава и резервна батерия.
Електрическият мотор генерира 15-25 кВт (20-34 к.с.). Совалката се захранва от литиево-железофосфатни батерии с капацитет 33 кВтч. Автономният пробег се измерва в работни часове (5-8 часа в зависимост от условията), зареждането по индукционен път отнема 5-12 часа.
Целта на проекта SmartShuttle е замяна на традиционните автобуси с автономни електрически превозни средства. Тестването ще продължи до октомври 2017. От продуктите на фирмата Navya вече се интересуват германците, така че в скоро време и там ще започнат тестове на совалката.
Преди няколко дни писахме за друг подобен автомобил - Local Motors Olli, който се движи по обществени пътища във Вашингтон. Експертите предполагат, че търсенето на електрически автомобили без водач главно в областта на обществения транспорт ще нараства, следователно информации за подобни експерименти ще бъдат повече и по-често.