БФАС ще направи опит да съживи рали спорта у нас, като позволи на автомобилите от група Е да се състезават успоредно с хомологираните представители от A, N и R групите.
Почитателите на рали спорта у нас ще имат възможност да гледат в състезанията от националния шампионат автомобили, съперничещи на най-мощните машини от планинските и пистовите надпревари. За сезон 2016 в рали шампионата БФАС последва тенденцията, налагана от ФИА и осигури на автомобилите от група Е национална хомологация.
С оглед на късите стартови списъци в българските ралита през последните години, появата по отсечките на тези автомобили, някои от които от доста време „чакат реда си” да стартират, ще е добра новина за феновете.
Автомобилите от група Е са зрелищна и по-евтина алтернатива на WRC, като се подчиняват на много по-малки технически ограничения . Минималното тегло при най-мощните машини от група Е е същото като при WRC автомобилите – 1200 килограма, но няма ограничения на мощността, което им позволява да ускоряват от 0 до 100 км/ч за по малко от 4 секунди и да достигат мощност от близо 500 конски сили, доближавайки се до легендарните автомобили от група Б. Успоредно с това обаче те трябва да отговарят на всички съвременни изисквания за безопасност.
През 2015 година стартовите списъци в българските ралита рязко се скъсиха и включването на автомобилите от група Е ще означава по-силни и по-интересни екипажи на старта, което ще помогне за връщането на публиката по отсечките.
Другата добра новина за феновете е, че за новия сезон автомобилите от група Е ще стартират заедно с тези от групи A, N и R и ще се сложи край на опасната практика за разделяне на двете групи с пауза между тях, което допълнително натоварваше организаторите и създаваше предпоставки за инциденти. Това решение отговаря на политиката на ФИА за недопускане на разкъсване на колоната автомобили на отделни групи, за да се подобри безопасността на публиката и зрителите.
„Мисля, че БФАС точно навреме уреди включването на автомобилите от група Е в рали шампионата и възприе правилата на ФИА за 2016 година, свързани с автомобили от група Е в ралитата", коментира бившият шампион на рали спринт Калин Бенчев, който първи заяви, че ще кара с такъв автомобил през новия сезон.
"Стартовите списъци стават все по-къси и по-сиви, вече няма български пилоти, които да карат S2000 или R5, а публиката иска да гледа по-зрелищни автомобили. Ние ще предложим точно това – интересни и сигурни в техническо отношение машини, които са мощни и бързи.”