Андерс Уорминг работи 16 години за BMW Group, а през последните шест – за UK марката
През юли тази година стана известно, че шефът на дизайна на марката MINI 43-годишният датчанин Андерс Уорлинг излиза от BMW Group по собствено желание, за да започне нов етап в кариерата си в една млада компания. Носеха се слухове, че е бил привлечен от китайската фирма Qoros Auto, но те не се потвърдиха. Оказа се, че от 1 януари 2017 г. Андерс ще се присъедини към Управителния съвет на компанията Borgward Group AG, отговарящ за дизайна.
Уорминг учи дизайн в периода 1992-1996 в Колежа по дизайн в Пасадена, Калифорния. Основно работи в BMW с известно прекъсване за Volkswagen Group в периода 2003-2005 г.
Уорминг работи 16 години за BMW Group, а през последните шест - в MINI. Сред неговите творби са екстериорът на първото поколение на BMW Z4 и сегашните серийни модели на MINI и, разбира се, концептите на британската марка.
Известно е, че Borgward е немска фирма със седалище в Щутгарт, с много богата и дълга история, но сега се финансира от китайци и има производствена площадка в Китай. Първият сериен модел на фирмата след възраждането е средно големият хибриден кросоувър BX7. Неговата дължина е 4713 мм, междуосието - 2760 мм, мощността на двигателя с вътрешно горене и електрическия мотор са съответно 143 и 115 к.с., задвижване на всички колела и салон с шест или седем седящи места. Този автомобил трябва да излезе на пазара в Китай по-късно тази година, а през 2017 г. ще се появи и в Европа.
Кросоувърът Borgward BX7 е многократно упрекван от публиката заради приликата с всъдеходите на Audi и отчасти с BMW, въпреки че това не попречи на модела да спечели дизайнерското отличие Red Dot Award за тази година и Plus X. Предполага се, че с появата на Уорминт в Borgvard автомобилите ще получат повече индивидуалност.
Според добре запознати източници Borgvard има планове да наложи своите автомобили в развиващите се пазари, особено в Русия, Индия и Южна Америка. Освен това компанията възнамерява да създава по три нови модела на година и до 2025 да се постигне обем на продажбите от 1,6 милиона автомобила годишно. Запомнящият се и хармоничен външен вид на автомобилите на марката ще допринесат за осъществяването на тези планове. Тук всички карти са в ръцете на Уорминг. Между другото, името на неговия приемник в MINI все още не е обявен.