Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Бившият собственик на Arrows почина

13.12.2010 15:42
Туит
Бившият собственик на Arrows почина

Бившият пилот, тим-шеф и собственик на отбор във Формула 1 Том Уолкиншоу почина на 64-годишна възраст от рак на белите дробове.

По време на своята дългогодишна кариера Уолкиншоу е ръководил Benetton, Ligier и Arrows, като има огромна услуга за възхода на Benetton през 90-те години и появата на Михаел Шумахер в шампионата. Серия от успешни проекти с Jaguar в сферата на туристическите автромобили и победите в маратонските надпревари му дават път към Формула 1 преди това.

Първото значимо постижение на Уолкиншоу в автомобилния спорт е титлата му в шотландската Формула Ford през 1969 г. Постепенно той замества едноместните формули с туристическите автомобили, като през 1976 г. прави и собствения си отбор TWR, за който впоследствие се състезава. Най-големият успех на Уолкиншоу в кариерата му като пилот е титлата, която печели в европейския шампионат за туристически автомобили с Jaguar през 1984 г.. Именно тя прави възможно TWR да поеме спортната програма на Jaguar и да триумфира на три пъти в Световния шампионат за спортни автомобили и да спечели два пъти „24-те часа на Льо Ман“ (1988 и 1990 г.).

Уолкиншоу се ориентира към Формула 1 през 1991 г., когато се присъединява към екипа на Benetton като главен инженер. Именно той е човекът, въвел Рос Браун в спорта, като до този момент бъдещият технически директор е отговарял за дизайна на автомобилите в TWR.

След скандалите с Benetton през 1994 г. Уолкиншоу напуска отбора, за да поеме Ligier, който по това време подобно на Benetton е собственост на Флавио Бриаторе. Купува 50% от тима, като се очаква да придобие и другата половина, но това така или иначе не се осъществява, защото през пролетта на 1996 г. става собственик на Arrows и впоследствие подписва със световния шампион Деймън Хил за сезон 1997. Отборът е на крачка от победата в Гран при на Унгария през същата година, но в крайна сметка най-доброто му постижение е второто място на Хил именно на „Нюрбургринг“. Това е и един от първите тимове, които използват гумите на Bridgestone, като Уолкиншоум има голяма заслуга за това японците да се включат отново във Формула 1 година по-рано от предвиденото.

Уолкиншоу продължава активно да работи и в другите сфери на моторния спорт успоредно с Формула 1. TWR например е отговорен за това Volvo да се включи в британския шампионат за туристически автомобили и да спечели титлата с Рикард Райдел през 1998 г.

Финансови проблеми са причината Arrows и TWR да затворят врати през 2002 г, но Уолкиншоу остава в автомобилния спорт, като ръководи отбор в австралийските V8 Supercars серии. Последната му поява в падока на Формула 1 бе тази година по време на британската Гран при.

Коментари
comments powered by Disqus