Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Бизнес моделът на Формула 1 е объркан

10.04.2009 09:01
Туит

Бившият промоутър на канадската Гран при Норман Лего поставя под въпрос икономическия модел, върху който е конструирана Формула 1.

Според Лего носителят на търговските права CVC Capital Partner се нуждае от 540 милиона долара годишно, за да плаща вноските си по кредитите, които са приблизително 2 милиарда. Това е причината таксите за провеждане на Гран при да достигат близо 50 милиона.

„На тази цена няма как да печелим от състезания, както и да се пресмятат приходите”, коментира Лего пред канадския La Presse. „Организаторите, които са повече от наясно какво трябва да правят, губят по 40 милиона на година. Колко време могат да издържат така? Идва момент, когато опозицията или обикновените хора си задават въпроса нужно ли е това. Бизнес моделът е нестабилен.”

На въпроса дали организаторите на Гран при ще започнат да обмислят много по-сериозно бъдещото си участие в шампионата, Лего отговаря: „Вече сами виждате как ледения дворец започва да се топи. Френската федерация изостави своята Гран при за 2009 година, на „Хокенхайм” няма да има старт през 2010-а, „Нюрбургринг” имат не по-малки проблеми, Китай също обмисля участието си след 2010-а.”

Бърни Екълстоун се опитва да увеличи приходите на CVC Capital Partner като замести традиционните състезания с нови в Азия и Близкия Изток, където организаторите са склонни да плащат космическите такси. Според Лего това не е правилният път за развитие на Формула 1.

„Ф1 поема към Азия и Персийския залив, а това ми напомня на напъните NHL (Националната хокейна лига) да направи отбор в Нешвил. В Монреал по време на петъчните тренировки има повече хора отколкото на самите състезания на някои Гран при. А зрителите не са войници, облечени в цивилни дрехи, както се получава в някои страни, нека да не ги споменавам.”

Лего признава, че правителството на страната и на провинция Квебек не са приели увеличената такса, необходима за спасяването на канадската Гран при, зарадфи неяснотата около бъдещето на Формула 1. „Да, един петгодишен договор е добра инвестиция, но някой знае ли какъв ще бъде продуктът, който ни се предлага, след време? Какво ще стане ако Хамилтън, Маса или Кубица поемат към друг шампионат? Какво купуваш за 30 милиона на година? Какви са гаранциите?”, допълва организаторът на канадската Гран при.

Норман Лего не отхвърля и възможността FOTA да прекъсне връзките си с ФИА и ръководството на Формула 1, за да създаде собствен независим шампионат. „Не е изключено. Не знам обаче дали на този етап са готови”, допълва 54-годишният канадец.

Коментари
comments powered by Disqus