Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW 218i Active Tourer: Сбогом на предразсъдъците

12.11.2015 20:58
Туит

Първият ван в историята на BMW и първият автомобил на марката с предно предаване

Сега, след като моделът е на пазара вече около година, страстите са се поуспокоили, а реалните му предимства все по-силно надделяват над имагинерните недостатъци, касаещи философските различия между концепцията на автомобила и традициите на BMW. Истината е, че едва ли ще се намери дори един фен на BMW, чиято първа реакция при обявяването на намеренията на компанията от Мюнхен да създаде ван с предно предаване да не е била свързана с някакъв вид културен шок. И няма как да е другояче – задното задвижване винаги е било и си остава част от ДНК на елитния германски производител, а идеята за ван, идващ от марка, чиито автомобили претендират да поставят радостта от шофирането пред всичко останало, е... да кажем, странна. А, и без малко да пропуснем още една „ободряваща” подробност – Active Tourer стана и първият модел на марката, предлаган с трицилиндрови мотори...

Традициите се променят

За да бъдем наистина обективни в преценката си за този автомобил обаче, е наложително да погледнем фактите такива, каквито са, като поне за момент спрем да се опитваме да ги направим такива, каквито ни се иска, или каквито си мислим, че би трябвало да бъдат. Истината е, че през последните години на безспорен възход на марката BMW, нейните ценности претърпяха редица метаморфози. Да вземем например фактът, че ако преди години BMW неизменно беше синоним на спортно пътно поведение, но не задължително и на рафиниран комфорт, днес моделите на марката напълно успешно съчетават атлетичен нрав и отличен комфорт. Нещо повече – не са малко примерите, които сочат определени модели на BMW като еталон за комфорт в техните сегменти от пазара. Или пък двойното задвижване xDrive, което днес се предлага за практически всички моделни семейства на марката и се поръчва от забележително солиден процент от клиентите на BMW – например у нас около 90 процента от продажбите на компанията се падат на автомобили, екипирани със система xDrive. А какво ще кажете за нишовите модели като Х4, Х6, Gran Turismo или Gran Coupe? Всички те първоначално също бяха посрещани с определена доза скептицизъм, но с времето не само се наложиха на пазара, но и ни дадоха възможност да погледнем на философията на BMW от гледни точки, за чието съществуване дори не сме подозирали. Можем да продължим и с още нагледни примери за това как традициите се променят и как това съвсем не винаги е повод за носталгия по миналото.

Целта на заданието

Може би правилният въпрос, който би следвало да си зададем, оценявайки представянето на Серия 2 Active Tourer е не дали BMW действително трябва да произвежда ван, а дали този ван е достоен да носи марката BMW и дали той интерпретира класическите за марката качества по достатъчно автентичен начин. След първото по-подробно запознанство с автомобила отговорът и на двата въпроса се оказва учудващо кратък и ясен: Да! както външността, така и вътрешността на автомобила напълно отговарят на имижда на BMW – отвън оформлението на каросерията излъчва елегантност, каквато рядко се среща при един ван, а интериорът съчетава превъзходна ергономия, високо качество на изпълнението и изобилие от простор в една приятно уютна атмосфера. Това, че Active Tourer притежава концепцията на ван, намира своето позитивно отражение както в размерите, така и във функционалността на вътрешното пространство, докато типичните за тази автомобилна порода недостатъци, свързани с позицията зад волана и обзорът от мястото на водача остават тук са избегнати изцяло. Няма как да не споменем и изключително лесния достъп до местата в автомолбила, както и богатите възможности за трансформация на полезния обем спрямо нуждите на водача и спътниците му.

Резултати, които надминават очакванията

Дотук добре – само че едно BMW не би било истинско BMW, ако управлението му не носи удоволствие. Какво е обаче това удоволствие от управлението на BMW, щом то е с предно предаване, биха попитали традиционалистите. И биха сгрешили жестоко – всъщност Серия 2 Active Tourer е един от най-приятните за шофиране модели с предно задвижване, които съвременното автомобилостроене е в състояние да предложи. Сцеплението на предния мост е фантастично, влиянието на задвижващия тракт върху управлението е минимално дори при пълно натоварване, кормилната уредба работи извънредно прецизно – опитът на BMW с MINI очевидно е бил от полза при конструирането на този автомобил. Склонност към недозавиване? Почти липсва – поведението на автомобила остава неутрално изключително дълго, а при рязка смяна на натоварването в завой задната част дори услужливо помага на водача с леко, контролирано поднасяне. Ето че BMW може да носи радост от шофирането дори и с предно предаване... А ако на някой все пак му се струва твърде неприемливо едно BMW да бъде с предно предаване, голяма част от версиите на Серия 2 Active Tourer вече могат да се поръчат и с двойно задвижване xDrive.

Стигаме и до последното оспорвано решение в Серия 2 Active Tourer – трицилиндровият бензинов двигател. Всъщност, подобно на останалите опасения за предполагаеми „драматични” моменти в този автомобил, предразсъдъците към 1,5-литровата машина се оказват абсолютно неоснователни. Със своите 136 к.с. и максимален въртящ момент от 220 Нм, наличен още при 1250 завъртания на коляновия вал в минута, трицилиндровият агрегат осигурява напълно задоволителен темперамент на тежащия около 1,4 тона автомобил. Машината набира обороти с изявена лекота под съпровода на характерното си, приглушено ръмжене, вибрациите са сведени до постижимия при такъв тип двигател минимум, а звукът й остава дискретен дори при високо магистрално темпо. Взаимодействието с шестстепенната автоматична кутия е хармонично, а разходът на гориво е в радващо разумни граници от порядъка на седем-седем и половина литра на сто километра.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

BMW с предно предаване? При това ван?! Всъщност крайният резултат е блестящ!

Очевидно първоначалното притеснение от това, че BMW пуска в продажба ван, при това с предно предаване, е било излишно. Серия 2 Active Tourer е един изключително приятен за управление автомобил, който освен с активно пътно поведение може да се похвали с изобилие от вътрешен простор и прекрасна функционалност. Автомобилът без съмнение ще привлече солиден брой нови клиенти към BMW – и е напълно обяснимо защо на определени пазари вече е сред най-добре продаваните модели на марката.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова, BMW

Коментари
comments powered by Disqus