Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW 220d Coupe: Малко спорт всеки ден

11.09.2014 16:16
Туит

Първи впечатления от „двойката” на BMW във вариант 220d Coupe

Да, няма как да оспорим, че ако трябва да определим кой е най-харизматичният представител на моделното семейство на Серия 2 купе, вероятно бихме посочили емблематичния за марката компактен спортист M 235i, който е една от своеобразните визитни картички на това, което сме свикнали да приемаме за класически ценности на BMW. Само че M 235i по-скоро заслужава да се определи като най-добрият избор за хора, които първо имат възможността да си го позволят финансово (не само от гледна точка на високата цена, но и по отношение на не точно скромния разход на гориво) и второ имат реална възможност да управляват автомобила си в екстремни условия, където се проявяват и най-ценните му предимства.

Горещ темперамент, скромен разход

Вариантът 220d обаче представлява нещо доста различно. Като за начало, началната му цена е с почти 25 000 лева по-ниска в сравнение с M 235i. Факт, ускорението му няма как да се сравни със задвижвания от редови шестцилиндров мотор с 326 конски сили флагман на моделното семейство, но обективно погледнато динамиката, осигурявана от четирицилиндровия дизел с мощност 184 конски сили, по никакъв начин не може да се нарече вяла. Нещо повече – наличният в диапазона от 1750 до 2750 оборота в минута максимален въртящ момент от 380 нютонметра осигурява превъзходна тяга, която в нормална всекидневна употреба отстъпва съвсем леко пред вихрените спринтове на M 235i. Както може да се досетите и сами, разликите между задвижванията на двата модела не приключват дотук и следващото сравнение е изцяло в полза на 220d, който дори при откровено спортен стил на шофиране трудно покачва разхода си над 6,5 литра на сто километра, а при нормален смесен цикъл на градско, извънградско и магистрално каране отчита консумация около шест на сто. При M 235i разходът при скоростно препускане по завои е около и над 12 л/100 км, а средно остава някъде около 9-10 л/100 км.

Пътно поведение като по учебник

Още след първите неколкостотин изминати метра 220d показва нагледно, че Серия 2 на BMW е автомобил, на който не му е необходима гигантска мощност, за да се държи на пътя като перфектно трениран спортист. Компактното купе показва традициите на марката в създаването на автомобили с активно пътно поведение в техния най-изчистен вид. Управляемостта на автомобила е точна, директна и спонтанна, но никога нервна, като водачът във всеки момент има възможно най-неподправена информация за сцеплението на четирите гуми с пътя. Задното задвижване превръща всяка смяна на посоката в удоволствие за водача, без обаче да проявява изискваща виртуозни умения зад волана склонност към непридвидимо поднасяне на задницата – автомобилът остава неутрален извънредно дълго дори когато видимо се доближава до границите на възможното във физиката, а системата ESP по неусетен, но съвършен по отношение на своята ефективност начин предотвратява достигането до по-сериозно пързаляне, независимо дали то е следствие на шофьорска грешка или до достигането на границата на сцепление. И ако някой се опасява, че спортното стоене на пътя означава някакви компромиси с комфорта, то той е в голяма заблуда – преминаването през неравности е приятно стегнато и никога твърдо, а липсата на каквато и да било нервност в поведението на автомобила го прави чудесен дори за дълги и спокойни преходи – а не само за безмилостно пришпорване по завои.
Кокпитът и позицията зад волана също са проектирани като по учебник – седалките са едновременно удобни за дълъг път, но и с безупречна странична опора в завой, допълнително предлаганият спортен волан осигурява чудесен захват – изобщо ергономията трудно би могла да бъде по-добра. Мястото в салона не е изобилно, но е достатъчно за дълги преходи, същото се отнася и за вместимостта на багажника.

Заключение

Версията 220d на BMW „двойка” по блестящ начин доказва тезата, че неподправената радост от шофирането съвсем не винаги трябва да бъде недостижима, непрактична или неразумна. Моделът притежава всички ценни качества на Серия 2 – великолепна управляемост, спортно пътно поведение и убедителна динамика, при това в очарователната опаковка на класическо компактно спортно купе със задно задвижване. Удоволствието този път обаче е сравнително достъпно (за мащабите на BMW), разходът на гориво е нисък, а функционалността и комфортът са абсолютно адекватни както за нормална всекидневна експлоатация, така и за дълги пътувания с двама души на борда.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова

Коментари
comments powered by Disqus