Топмоделът в гамата на новата Серия 3 на BMW е един забележителен автомобил – под дискретната му външност се крие характера на трениран спортист. Едновременно с това, той може да бъде неочаквано комфортен, а дори и икономичен. Дали Mercedes C 350 ще успее да му се противопостави?
Колкото спокойно падат снежинките по предното стъкло, толкова бързо те се завихрят около задната част на автомобила и изчезват далеч назад. Това няма как да е случайно, тъй като на задния капак се мъдри надписа 335i – кратко и просто означение, зад което се крият повече от 300 конски сили и задно предаване. Тук познавачите обикновено реагират с многозначително поклащане на глава и светнал поглед. Независимо от целия си спортен потенциал, тази „тройка” не се набива на очи нито с големи въздуховоди, нито с масивни раздувки на калниците. С присвития поглед на новите си предни светлини 335i е амбициран да бъде най-добрият в своята лига и се впуска в първата си схватка със своя стар познайник Mercedes C 350.
Любов от пръв поглед
Чувството за радост при 335i започва още със запалването на двигателя – докато при събрата 328i стартовият бутон събужда баналния тембър на четирицилиндров мотор, тук звучи виртуозна мелодия, каквато само един редови „шестак” може да възпроизведе. Настроението се подобрява още повече, когато регулирате по свое усмотрение страничните опори на седалката си, след това инстинктивно започвате да си представяте как стрелката на оборотомера играе лудешкия си танц по скалата. Черните циферблати на контролните прибори се разчитат идеално при всякаква светлина, новата централна конзола не показва дори най-малки пропуски в ергономията, а навигационната система Professional разполага с голям 8,8-инчов подвижен цветен екран с впечатляващо качество на картината.
Гласът на V6 мотора в C 350 не е чак толкова благозвучен, екранът на централната конзола е по-малък, а цената на навигационната система е по-висока (6372 лв.).
Мултиконтурните седалки срещу 1033 лв. са много добра инвестиция – с тях намирането на идеална позиция е лесно като игра, докато на задния ред в С-класата мястото е осезаемо по-малко, отколкото в новата Серия 3. Това всъщност е съвсем закономерно, защото междуосието на „тройката” е удължено с пет сантиметра спрямо предшественика. Benz се представя с една идея по-добре по отношение на полезния товар и качеството в интериора - докато при BMW определени детайли все още не изглеждат докрай изпипани, Mercedes оставя усещане за повече солидност.
Без да му мислят
На 335i очевидно му е все едно за подобни забележки – на първа предавка автомобилът потегля енергично, а на втора и трета започва да се държи направо брутално. Тежащото 1,6 тона BMW се изстрелва от 0 до 100 км/ч за едва 5,1 секунди, оборотите като на шега достигат делението 7000, а на C 350 му остава единствено да се любува на елегантните стоп-светлини на своя опонент от Мюнхен. Което всъщност съвсем не означава, че Mercedes е тромав, дори напротив – ускорението при него е равномерно и стремително, а над 3000 оборота в минута моторът започва да тегли с почти спортно настървение. Измерванията в теста обаче са категорични – победителят при динамичните показатели се нарича BMW 335i.
3,5-литровият V6 на Mercedes работи без принудително пълнене, затова и неговите 370 нютенметра се достигат чак при 3500 оборота в минута; в този работен режим BMW отдавна вече е развил пълния потенциал на тягата си – при него 400-те нютонметра максимален въртящ момент се постигат още при 1200 завъртания на коляновия вал в минута, благодарение на високоефективния двуструен турбокомпресор.
Моделът на BMW се представя фантастично и във всички изпитания за поведение на пътя. Адмирации заслужава също предлаганата срещу 4457 лева осемстепенна автоматична трансмисия на 335i (при C 350 седемстепенният автоматик е част от серийната екипировка), която сменя предавките с бързина, сравнима с тази на най-добрите предавателни кутии с два съединителя на пазара. Ако зад волана седне амбициран пилот, който обича екстремното шофиране по отсечки с много завои, налична е и възможност за ръчна смяна на предавките с планки от волана.
Още няколко плюса
Като предимство следва да се отбележи и модусът „Eco Prо” на серийния бутон за контрол на шофирането, който превръща 335i в неочаквано икономичен предвид характеристиките си автомобил. В специалния ни нормиран цикъл за икономично шофиране BMW отчете 6,8 л/100 км, което е малко над постижението на C 350, но това в голяма степен се дължи на обстоятелството, че старт-стопът на модела от Щутгарт функционира и при минусови температури, за разлика от системата на BMW.
Създателите на новата Серия 3 имат всички основания да се гордеят с постиженията си в областта на ходовата част – адаптивното окачване освен спортна водимост осигурява и по-добър комфорт на возене в сравнение с Mercedes. Не толкова ласкави думи заслужава обаче опционалната спортна кормилна уредба (394 лв.), която реагира някак синтетично и свъхактивно, поради което автомобилът става излишно нервен.
Новата Серия 3 BMW може да бъде екипирана с повече технологии за подпомагане на водача от когато и да било – включително с асистент за следене на мъртвото петно и система за акустично и визуално предупреждение на водача при опасност от сблъсък. За разлика от Mercedes обаче, „тройката” няма възможност за самостоятелно спиране на автомобила при опасност. Срещу 4964 лева C 350 може да бъде снабден с пакет „Асистиращи системи Plus”, сред чиито възможности влиза и автоматичното аварийно спиране, а това му носи предимство при оценката на безопасността.
Накрая BMW заслужено печели първенството в това сравнение. 335i предлага повече вътрешен простор в сравнение с C 350, ходовата част осигурява по-динамично пътно поведение и едновременно с това – по-плавен комфорт. Така върховата версия на новата Серия 3 се превръща в истински универсален боец.
Текст: Дани Хайне
Оценка
1. BMW 335i Sport Line - 494 точки
335i поставя нови мащаби в своята категория с изключително съчетание от спортна водимост и отличен комфорт. Редовият шестцилиндров двигател за пореден път се преставя блестящо, но разходът му в теста е малко по-висок в сравнение с V6 агрегата на Mercedes. Подобно на С 350, цените определено не са ниски, но стига човек да може да си ги позволи, си заслужават.
2. Mercedes C 350 Avantgarde - 491 точки
С 350 трудно може да се нарече губещ, по-скоро му приляга определението втори победител. Факт – пътното му поведение не е толкова прецизно и спортно, затова пък разходът му на гориво е по-нисък. Моделът печели симпатии със спокойния си нрав и чудесното качество на изпълнение в интериора, комфортът на возене обаче би могъл да бъде и още по-добър.
Технически данни
1. BMW 335i Sport Line - 494 точки | 2. Mercedes C 350 Avantgarde - 491 точки | |
---|---|---|
Работен обем | --- | --- |
Мощност | 306 к.с. при 5800 об./мин | 306 к.с. при 6500 об./мин |
Максимален въртящ момент |
--- | --- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
5,1 с | 5,5 с |
Спирачен път при 100 км/ч |
36 м | 36 м |
Максимална скорост | 250 км/ч | 250 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
11,9 л | 11,5 л |
Базова цена | 86 400 лева | 83 247 лева |
MadMax
Нисан ГТ-Р най бързият спортел автомобил - хахахахах, Джонка не се намираш пред блока да люспиш семки и да разправяш вицове тука не сме вчерашни и тоя нисан с кое БМВ го сравняваш като те нямат специфичен спортен модел, БМВ и нисан почти нямат пазарни ниши в които да се конкурират освен с тяхната марка инфинити ама и там нямат шанс .Я пробвай да сравниш малко само гамата от двигатели и характеристиките им, мощност, оборотен диапазон на макс въртящ момент, разход и тн просто никакъв шанс говориш си ей така общи неща.
Uber Alles
Сравняваш елитни автомобили - Бенц и Баварците с еднодневни боклуци като Нисан аКура и т.н. джапанки. :))) Разбива GT2 друг път, теста го има тук, прочети го, срещу 911 Turbo се пробва нисанчето и прегря на края, та и спортни сликове му бяха сложили. След месец излезе 911 Trurbo S и японците духат супата! Понеже американците са глупави, BMW е най-продавания вносен автомобил в щатите. Gemacht Deutschland, verstehen sie?!
John
Ima dosta Yaponski koli v America sega koito sa po- dobri ot BMW za po malko pari !! Nissan Maxima , Acura TSX , Subaru XTI . Da ne govorim za Nissan GTR koito e nay - birziyat sporten avtomobil na planetata i razbiva Porche 911 GT2 !!! Vuv Evropa toa ne se govori mnogo av Bulgaristan e napravo Tabu !! Malkite dupeta tam samo znayat Germanska kola ama Yaponiskite za tzena i kachestvo niko ne moje da gi bie ? Ako iskate da plashtate 200 leva za smyana na maslo na BMW to tova si e vash problem ??!! Im not supid and I won't !! Got it ?
SS
Иво 20 годишните мерцедеси нямат нищо общо със сегашните БМВ се издигнаха много оттогава и неслучайно вече над 10 години са първи по продажби в луксозния клас това са фактите така че философите да мълчат.
Анонимен
Оризовите кошници ги хвали на малчуганите, по - добри коли от немските няма!
nikito_blend
Не е ли японско, не ми го хвалете.
ivo
Ne burzai s razcepvaneto. To za vsichki modeli to a pishete a sled 20 godini vsichki MercedesI sa v dvijenie a konkurenciata e pred razpad. To a opredelq koi kogo razcepva a ne che stigal 100 po-burzo. Kato kupuvash Kola v istinskia svqt ne e za da vdignesh vednij 100
SS
Още старата тройка на БМВ побеждаваше Ц класата, тая направо разцепва мерцедеса.