След частичното обновление "тройката" е станала още по-добра и още по-истинска
Когато преди 40 години BMW представят първото издание на Серия 3, от компанията надали са можели да предположат, че моделът не само ще се превърне в грандиозен пазарен успех и ще отвори нова страница от историята на марката, но по този начин ще се постави началото и на една легенда. Легенда за неподправеното удоволствие от управлението на автомобил, който не е представител на бутиковото производство и все пак успява да носи радост от всеки изминат километър – и едновременно с това е подходящ както за нормална всекидневна употреба, така и за най-приятните моменти в живота. С годините „тройката” се превърна в еталон за пътно поведение сред всички представители на елитния сегмент на средния клас автомобили. Серия 3 си извоюва статута на институция, която във всяко следващо поколение разкрива нови измерения на философията, която отличава автомобилите на BMW от всички останали.
След частичното обновление, на което BMW подложиха Серия 3, сега моделът F30 може напълно заслужено да бъде определен като най-добрата „тройка” за всички времена. Външните промени са минимални, но по-радикални новости не са и необходими – дизайнът на актуалното издание на модела продължава да бъде един от водещите критерии при решението за покупка и очевидно е твърде сполучлив. Новостите в тази област засягат отделни детайли като например броните, както и използващите още по-модерни технологии предни светлини. Стилистиката в интериора също е запазила познатите си класически черти, но качеството на материалите е значително подобрено – това беше и един от малкото критерии, по които „тройката” получаваше оправдани критики. В момента отвътре „тройката” отвътре изглежда точно толкова благородна, колкото се очаква от автомобил с подобен имидж.
Двигател за пример
Върховата модификация 340i се задвижва от новото издание на трилитровия редови шестцилиндров мотор на компанията, който не само покрива и без друго високите очаквания към него, а дори превъзхожда и най-смелите от тях. Мощността на мотора е увеличена от 306 на 326 к.с., а въртящият момент се е покачил от 400 на 450 Нм при 1300 об./мин. Снабденият с двуструен турбокомпресор агрегат не само осигурява чудовищна тяга от практически всички възможни работни режими, но и реагира с изумителна за турбоагрегат спонтанност при подаване на газ – не на последно място благодарение на авангардната технология за индиректно охлаждане на сгъстения от турбокомпресора въздух. Изглежда почти невероятно, но 340i може да бъде почти толкова дяволски бърз, колкото едно М3, но притежава значително по-изискани маниери и никога не прекалява с драматизма в реакциите си.
За малко да забравим – всички версии на обновената Серия 3 са с преработена ходова част, която гарантира още по-активно поведение на пътя в сравнение с преди. А както показва историята на този модел, единственият враг на доброто е по-доброто.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
+ Феноменален редови шестцилиндров двигател с фини маниери на работа, чудовищна тяга, изявена лекота при набиране на обороти, страхотен звук и умерен разход на гориво, изключително прецизна управляемост, спортно пътно поведение, безупречно сцепление, почти съвършена ергономия в интериора;
- Сравнително висока цена, част от материалите в интериора биха могли да бъдат с по-високо качество;
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: BMW