След 29-годишна успешна кариера в гамата на баварците, „тройката” кабриолет предава щафетата на новата четвърта серия
Редно е да започнем с покрива – основният фактор, който различава кабриолетите от простосмъртните четириколесни по пътищата. Основната конструктивна схема на произвеждания от специализираната фирма Webasto твърд сгъваем покрив включва три елемента и като цяло е възприета от използваното при последната открита „тройка” решение. Разбира се, не без внимателна оптимизация на уплътненията и прецизността на цялостното изпълнение, довела до осезаемо по-добра шумоизолация. Леките промени в профила на задната част на свой ред спомагат за осигуряване на повече простор за главите на пътниците на втория ред седалки, чиято облегалка вече може да се сгъва, увеличавайки обема и функционалността на багажното пространство до повече от приемливи за този клас нива. Принос в тази насока имат и специалният механизъм за улесняване на достъпа при отворен покрив, както и централният отвор за удобен превоз на ски или други спортни принадлежности.
Отличните възможности за всесезонна употреба намират допълнително потвърждение в отличния аеродинамичен дефлектор и най-вече във вградената в интегралните седалки система за отопление в областта на раменете, с която пътуването с откритата „четворка” окончателно се прощава с опасенията за хрема и неприятни схващания дори под напора на хладните пролетни ветрове.
Лекотата на „тройката” е останала в историята
Естествено, всички съмнения за тромавост се ликвидират без остатък от потенциала на трилитровия редови шестцилиндров мотор на 435i Cabriolet, чиито два Twinscroll-турбокомпресора осигуряват достатъчно работа на осемстепенната автоматична предавателна кутия и нейната пресметлива и педантична природа, която допълва идеално характера на тежащия 1 826 килограма кабриолет (с цели 216 повече от версията Coupé). В стабилното поведение на пътя личи увеличената с 40% устойчивост на усукване на откритата каросерия, която остава напълно лишена от неприятни шумове дори при движение по отсечки с лоша настилка – област, в която отлично представяне демонстрира и комфортното окачване с адаптивни амортисьори. За сметка на това при открития 435i липсва непосредственото усещане за лекота и динамика в завоите, където теглото започва да се усеща и да подтиска яснотата на обратната информация, подавана от иначе прецизната работа на кормилната уредба.
Заключение
BMW 435i e осезаема еволюция на своя предшественик – просторен, изненадващо комфортен и практичен четириместен кабриолет, който вече може спокойно да съперничи на откритата версия на Е-класата на Mercedes. Но ако търсите усещането за лекота и динамика на кабриолетите от третата серия, по-добре е да изчакате бъдещата „двойка” кабриолет.
Предимства и недостатъци
+ Солидна, отлично изолирана конструкция на сгъваемия покрив
+ Ефективна защита от завихряне на въздуха в купето
+ Функционална каросерия със сгъваема задна облегалка и механизъм за улесняване на достъпа до багажника при отворен покрив
+ Динамично и сигурно поведение на пътя
+ Отлична комбинация от двигател и трансмисия
- Покривът се отваря и затваря относително бавно
- Висока цена