Новото поколение BMW 5 Series бе избрано за автомобил на 2011 г. в България. Наградата за ван на годината е за новия C-Max на Ford, а автомобил 4Х4 стана Hyundai iX35.
За първи път в 14-годишната вече история на конкурса 37-те водещи автомобилни журналисти у нас, обединени в българския Прес Авто Клуб, създадоха и категория екологичен автомобил на годината, като наградата бе спечелена от BMW 7 Series Active Hybrid.
За лизингодател на годината в бранша бе избран Райфайзен Лизинг – за приноса на компанията към развитието на автомобилния пазар у нас и за предлагането на лизингови условия, съобразени с индивидуалните изисквания на фирмите и клиентите-физически лица, а за застраховател на годината – Бул Инс, дружеството, което е направило над 1 милион автомобилни застраховки в страната, съобразило продуктите си с икономическата ситуация и поддържа коректно и качествено обслужване на клиентите си.
В традиционния вече конкурс победителите в отделните категории тази година бяха избирани от специални журита, с по-малко на брой членове, следящи специално типа автомобили във всяка категория и разликите между победители и подгласници бе изключително малка.
В категорията автомобил на годината зад BMW 5 с равен брой точки втората позиция заеха новото поколение Opel Astra и Volvo S60, а до финала в огромна конкуренция от около 25 нови модела достигнаха още Citroen C3/DS3 и Chevrolet Spark.
В категорията ван Ford C-Max изпревари само с 6,5 точки Fiat Doblo, а трета остана новата Meriva на Opel. До финала достигнаха още Peugeot 5008 и компактната Kia Venga.
При модерните модели тип SUV Hyundai за първи спечели награда в състезанието у нас, като надделя със седем точки над новото поколение Touareg на Volkswagen. Трето място зае BMW X3, а финалисти бяха още Kia Sportage и Dacia Duster.
Специална награда за технология на годината получи Volvo за новата си система City Safety със защита на пешеходците, за автомобилен пилот на годината бе избран Тодор Славов, а за PR – Владимир Тодоров от Chevrolet.
градският
Голям си образ селянино :), да се избере кола на годината автомобил втора ръка. Ти знаеш ли въобще защо всяка година се избира автомобил на годината или пишеш коментарите си просто така, да има някакъв коментар
Селянин
Предлагам в такъв случай, вместо Insignia, някоя стара "Е класа" на газ, добре де, щяхме да сме мечтатели - " 7 series Steinway & Sons". Ако не мечтаех, нямаше да чета списания за коли, вместо да се заяждам лично по форуми :)
Анонимен
trjbva da gi sravnjvat tej koli spored cenata a ne skapa i njkva evtina ot sa6tij klas
Анонимен
Селянино, като ни скапана държавата дай да избираме скапани автомобили, така излиза според твоята логика. На теб ако ти е скъп на друг не е, явно имаш доста комплекси щом дори за миг не можеш да си пожелаеш един ''един супер скъп автомобил'' :)
Анонимен
Селянино прав си, но след дачия и лада никой не прави бюджетни автомобили. Не може всяка година да печевли Дачийката, само защото е евтина.
Селянин
Що за сбъркана държава, дори критериите за кола на годината са водени от комплексарщина, може ли един супер скъп автомобил, било той най - добрият в тестове и състезания, инженерно чудо, супер лукс, да бъде кола на година у нас, при условие, че такива коли си позволяват само шепа хора постигнали успех с честен труд и един куп "горилообразни"? Според мен, автомобил на годината би трябвало да е съобразен и с цената на возилото, а не с имиджът му, заради който всъщност се купува колата, защото голяма част от потребителите на този тип автомобили, чисто и просто са неграмотни, за да оценят каквото и да било решение в колата.