Инженерите от развойния отдел са спестили близо 100 килограма от теглото
В началото на 2017 BMW стартира следващото поколение на BMW Серия 5. След снимките на първата официална серия G30, сега на ход е Серия 5 и новото BMW Серия 5 Touring.
Новото BMW Серия 5 ще дебютира през есента. Екстериорът е премерено променен. По-значими са техническите промени: инженерите от развойния отдел са спестили близо 100 килограма от теглото.
Окабеляването също е една идея по-напред. От август BMW постепенно въвежда нови възможности по отношение на "свързващите устройства"(Connected Drive) : така например, навигацията веднага разпознава често използвани маршрути и в зависимост от ситуацията на движение, предлага алтернативни маршрути. Умните приложения се съобразяват с регулярните планирани срещи и в зависимост от състоянието на трафика, препоръчва подходящо време за тръгване. Серия 5 ще има и по-нова версия, която разполага с функция свързване Remote 3D View, която позволява автомобилът да бъде наблюдаван на смартфона в триизмерно изображение в реално време
Новото BMW Серия 5 - пръв преглед на кокпита
Снимките от интериора на прототипа показват първи детайли от оформлението на новия кокпит. Арматурното табло е представено с частично отворени хромирани пръстени на кръглите инструменти, които напълно се експонират на екрана. В центъра на таблото има свободно стоящ сензорен екран. Познатият ротационен бутон iDrive е непосредствено до автоматичния скоростен лост. Кокпитът наподобява BMW Серия 7, но е ориентиран към водача
Благодарение на изцяло новата олекотена платформа, която се базира на комбинацията алуминий и магнезий, новото BMW Серия 5 е станало по-леко с около 100 килограма. Дори и в интериора, доста от компонентите също са олекотени. Като цяло дизайнът не е революционен. Сегашната линия на BMW е леко променена, задният прозорец на седана е плосък. Стилът на Touring изглежда непроменен.
Серия 5 без трицилиндрови мотори
Относно задвижването, BMW залага на ново поколение двигатели, които са конструирани от 0,5-литрови цилиндрови единици. Под предния капак ще туптят сърцата на четири-, шест- и осемцилиндрови агрегати, които при бензиновите ще генерират мощност от 200 до 450 к.с. Разбира се, M5 е отново с топ двигател.
Дизеловите ще бъдат с мощност между 150 и 350 к.с. на старта. Както вече заяви бившият шеф на BMW Норберт Райтхофер, трицилиндровите, които междувременно концернът BMW беше заложил в програмата си, бяха изключени. Те са заменени с хибридно задвижване, което ще се използва от X5. Тук BMW комбинира двулитров четирицилиндров турбо бензинов агрегат с 245 к.с. и 350 Нм с електрически мотор с 83 кВт и 250 Нм. При сумарна мощност от 313 к.с., разходът на гориво на X5 е 3,3 литра. Производен на новата Серия 5 ще бъде също и i5 седанът с мощно Е- задвижване и подобрено изгаряне.
Следващата Серия 5 залага на най-новото поколение задвижване. Това включва борд електроника, навигационна система, в бъдеще също радар и сензорни камери в предната част на автомобила, които ще разпознават пътя и профила на маршрута. Автоматичната скоростна кутия може да се адаптира възможно най-ефективно.
Новото BMW Серия 5 отново ще се произвежда в Динголфинг, но не само там. Както писаха в „Информация на автомобилното производство", между 50 000-70 000 екземпляра ще слизат от поточната линия на завода Magna Steyr в Грац. В момента там произвеждат само автомобили Mini - моделите Paceman и Countryman. BMW подписа в началото на миналата година договор за сътрудничество с Magna Steyr, където наличният капацитет ще бъде изцяло запълнен с производството на Серия 5.