BMW Group представи официално новата пета серия. Шестото поколение на успешния автомобил, който има над 5.5 млн. продажби в цял свят, впечатлява с модерен дизайн и типичната за BMW динамика и радост от шофирането.
Перфектно балансираните пропорции подчертават изтънчената естетика и динамичната визия на новата баварска лимузина. В типичния стил на марката тя се отличава с дълъг и релефен преден капак, къси надвеси и подобна на купе линия на покрива, както и с най-дългото междуосие в своя сегмент.
Харизматичното изражение на изправената радиаторна решетка и изисканата елегантност на мускулестата задна част се допълват взаимно в типичния за BMW дизайнерски стил и дооформят забележителната външност на автомобила.
Модерни функции и висококачествени материали осигуряват благородна и хармонична атмосфера в интериора. Ясно структурираният ориентиран към водача кокпит с технология Black Panel, системата за управление iDrive и интуитивното боравене с различните функции и уреди увеличават удоволствието при шофиране. Включени в серийното оборудване са мултифункционалния волан, двете многофункционнални лостчета на кормилната колона, както и разделянето на свързаните с управлението и с комфорта функции. Важна опция за взискателните клиенти е оптимизираният Head-Up Display, който предлага повече информация, по-висока резолюция и размер на изображението.
Поведението на пътя на новата лимузина се отличава с още по-висока динамика и превъзходен комфорт. Нейната пъргавина се ориентира по стандартите, поставени от третата серия на BMW, а удобството и усещането за лукс може да се сравнява с това на флагманът от седмата.
Комбинацията от предно окачване с двойни напречни носачи и Integral-V задна ос позволява постигането на уникална динамика и комфорт. Монтираното за първи път в петата серия електромеханично кормилно управление Electric Power Steering (EPS) в комбинация със серийната функция Servotronic води до още по-голямо увеличение на ефективността.
Системата Dynamic Drive Control дава възможност за индивидуални настройки на характеристиките на окачването. Новата пета серия се предлага с функция Adaptive Drive, която включва динамичен контрол на амортисьорите и интегрално активно кормилно управление. Опционалното интегрално активно кормилно управление допълва завиването на предните колела с контролирано в зависимост от ситуацията на пътя завиване на задната ос с ъгъл на отклонение на колелата до 2,5 градуса.
При представянето на пазара новата пета серия на BMW ще бъде оборудвана с един осемцилиндров и три шестцилиндрови бензинови двигателя, както и с два шестцилиндрови дизелови агрегата. Топмоделът е BMW 550i, който се задвижва от V8 с BMW TwinPower Turbo и High Precision Injection (300 кВт/407 к. с.). Бизнес лимузината ще предлага и с първия в света редови шестцилиндров двигател с TwinPower Turbo, High Precision Injection и VALVETRONIC (225 кВт/306 к.с.) при BMW 535i, както и два редови шестцилиндрови агрегата с High Precision Injection, работещи с бедни горивни смеси, при BMW 528i (190 кВт/258 к. с.) и при BMW 523i (150 кВт/204 к. с.). Редовите шестцилиндрови дизелови двигатели от най-ново поколение са с алуминиев цилиндров блок и директно впръскване Common-Rail с мощност 180 кВт/245 к. с. при BMW 530d и 150 кВт/204 к. с. при BMW 525d.
В най-скоро време палитрата от модели ще бъде допълнена и от BMW 520d, чийто модернизиран четирицилиндров дизелов двигател развива мощност 135 кВт/184 к. с. BMW 520d серийно ще се оборудва със системата старт/стоп. Със средния си разход на гориво от 5.0 литра за 100 км пробег при тестовия цикъл по нормите на EU и емисии на CO2 от 132 г/км той може да служи за пример в своя сегмент.
Благодарение на серийната технология BMW EfficientDynamics петата серия отново поема водещата позиция в своя сегмент по отношение на ефективността. Всички двигатели отговарят на нормите за вредни емисии EU5, а с предлаганата като опция технология BMW BluePerformance новият BMW 530d покрива дори на нормите EU6.
Всички двигатели на новата пета серия се предлагат с осемстепенна автоматична скоростна кутия като част от допълнителното оборудване (включена в стандартното оборудване при BMW 550i). По желание автомобилът може да се поръча и със спортна автоматична трансмисия с планки за превключване на предавките директно от волана. Благодарение на иновативната конфигурация от зъбни предавки, уникалното ниво на ефективност и оптимизираното тегло осемстепенната автоматична трансмисия комбинира комфорт, динамика и ефективност на най-високо ниво.
С цел осигуряване на още по-голяма пъргавина и сигурност новата лимузина на BMW може да се похвали с високо устойчива на усукване каросерията. Целенасочената употреба на високоякостни и свръхвисокоякостни стомани е позволила устойчивостта на каросерията към усукване да бъде повишена с около 55% в сравнение с предишния модел, като в същото време теглото на автомобила е оптимизирано. Интелигентната и олекотена конструкция е осъществена чрез използването на алуминий не само при детайлите на окачването, но и при предния капак, предните странични панели и вратите.
За първи път новата пета серия предлага системите за подпомагане на водача Parking Assistent, предупреждение при опасност от инцидент със задействане на спирачките в комбинация с активния автопилот и функция Stop & Go, Surround View и Speed Limit Device. В пакета влизат още предупреждение при напускане и при смяна на платното на движение, информация за ограниченията на скоростта, асистент за дълги светлини, BMW Night Vision с възможност за разпознаване на пешеходци, Park Distance Control и камера за задно виждане. В редица европейски държави BMW ConnectedDrive включва и услуги като BMW Online, BMW Assist, BMW TeleServices, както и достъпът до интернет от автомобила.
Петата серия е създаден въз основа на новата съвременна архитектура, разработена от BMW Group за флагмана BMW Серия 7. Двата автомобила се произвеждат във фабриката на BMW в Динголфинг при интензивно влагане на общи компоненти и спазване на най-високи стандарти за качество и ефективност.
Blagovest Bonev
Това е най-брилянтния седан, произвеждан от баварците някога, страхотна стойка, прилича на една мъничка злобна седмица с характер на 3-ка купе:)
Mustaine
Присъединявам се към мнението за леко спорна предна част - според мен наподобява прекалено силно 3-ката. Сегашния модел има много по-добре изчистена и открояваща се самоличност!
307
Защо предницата трябва да наподобява тази на актуалната 3-та серия?
307
Всичко в новия модел ми харесва! Единствено дизайна на предната част ще окаже спорна тема.
hahah
Pone po moito skromno neangajira6to nikogo mnenie prednicata e otwratitelno gadna,ama zadnicata e klasika za bmw i me kefi
trex
Тия от Z4 тръгнаха надолу. С предната престилка са направо смешни. Явно предницата не са я крали от никой.
Роза Люксембург
Следващото добро попадение след Z4 по отношение на дизайна. Не е нужно да си радикален, за да демонстрираш стил.
Hans Landa
Гледам го това БМВ и все повече се уверявам ,че дизайнерската криза тресе абсолютно всички автомобилопроизводители.
GG
Айде ауди да се хващат за работа да копират.
HIMLER ADOLF
PAK NAI-DOBROTO OT KOLITE
Адолф Грубер
The best of the beast!