Просторни, мощни, изпълнени с лукс, те са тайни мечти на множество глави на семейства. Комби версиите на BMW 530d и Mercedes E 350 CDI поемат с нови сили към поредния дуел.
Съветът ни е да си купите Mercedes... Момент, веднага допълвамe някои важни и необходими условия, в случай че го сравнявате с новата пета серия Touring – ако някое от хобитата ви е пазаруване в особено големи размери или ако ще превозвате повече хора (при съответното допълнително оборудване броят им може да достигне седем). Освен формите на някои повърхности и изобилието от кривини и ръбове, представителят от Щутгарт сякаш е придобил и множество от технологичните гени на събратята си от товарната дивизия на марката. Огромната му паст в задната част поглъща безкомпромисно като ламя всякакви възможни пособия и тегли товари със самоувереността на магистрален влекач, сякаш има намерение в следващия си живот да се прероди в облика на луксозен транспортен ван. Обемът зад задните седалки е с размери на два багажника на Golf, а полезният товар би удовлетворил нуждите на група от петима сериозни любители на светлото пиво и пълната им екипировка за един уикенд.
И така, ако имате насъщни нужди от голям товарен обем, може да прегледате съвсем бегло останалите области, в които тези произведения на германското инженерно изкуство се борят неистово за всяка точка. Защото според този критерий въпреки нелошия си товарен обем разделената на три задна седалка и практичното, отварящо се отделно стъкло на задния капак BMW 530d Touring губи позиции спрямо конкурента си, който е не само просторен, но и като цяло превъзходен автомобил. В задната част на BMW ще откриете по-скоро игрище за скуош, отколкото тенискорта на Mercedes.
Ако обаче приоритетите ви са другаде, тогава можете и да прочетете следващите редове, които ще ви накарат да наблюдавате с интерес размяната на ударите в това противоборство между бизнес елита с багажници в XXL формат.
Класика срещу модернизъм
Разпределен на отделни блокове, с ясни линии и облицовки от матова дървесина, интериорът на E-класата ни връща към консервативния свят на отминалите времена, когато един Mercedes беше преди всичко представителен автомобил и когато образците от трилъчевата марка по-скоро се разпределяха, отколкото продаваха. Сякаш върнати в миналото са и всички любители на персоналните компютри – зърнесто монохромната графика на дисплея, разположен между скоростомера и оборотомера, напомня за времената на Windows 3.0.
Тук от Mercedes малко са попрекалили с търсенето на консервативен ефект. Всичко това би могло да бъде направено и по-добре, и по-модерно, елегантно и цветно – както е в „петицата“. Междувременно новият стил в ергономията на баварците се е простил с усложнените заигравки и контролери в стил първите поколения на iDrive – сега управлението е по-интуитивно и позволява бързи и удобни манипулации.
Помощниците
Точките, които Mercedes печели с грижовните системи за подпомагане на водача, които могат да се намесят активно при неспазване на лентата или заспиване на волана, BMW компенсира, особено при по-висока скорост, с по-добрите спирачки (въпреки по-малките гуми). Mercedes отвръща на удара с трупане на капитал в областта на комфорта и с адаптивните ксенонови светлини, които са част от стандартното оборудване на версията Avantgarde и серийното въздушно окачване на задния мост, който по неповторим начин успява да изглади неравностите, плувайки грациозно върху пътя.
В Мюнхен обаче вече също владеят до съвършенство езика на комфорта, при това са усвоили и диалектите му. Какво трябва да значи тази метафора ли? Ами това, че „петицата“ може да бъде поръчана със системата Adaptive Drive, регулираща настройките на ходовата част. Ако режимът Comfort не ви се нрави, то с натискане на бутон може да изберете по-стегнатия Normal или дори режима Sport, който още повече втвърдява амортисьорите. Благодарение на перфектната й работа дори по-твърдите бордове на гумите Run-flat вече не играят никаква роля. Хората с по-чувствителни стомаси ще оценят тези качества по достойнство.
На ДВГ фронта
Що се касае до задвижването, инженерите от Щутгарт са включили в играта една особено силна бойна единица. Новият шестцилиндров V6 двигател с мощност 265 к.с. е напращял от сили и с 620-те си нютонметра въртящ момент катапултира 1,9 тонния мастодонт с такъв устрем, че стимулира сетивата и настроението на пътниците в него. Субективно обаче двайсетте конски сили в плюс спрямо баварския конкурент не се усещат толкова явно. В Мюнхен владеят това изкуство по удивителен начин – шестцилиндровият редови агрегат пее най-мелодичната моторна песен в този дизелов сегмент, а хармонията му с осемстепенната автоматика е по-добра от постигнатата при двигателя на Mercedes и седемстепенната автоматична предавателна кутия. Последната не харесва рязкото подаване на газ, но пък напълно задоволява водачите с по-спокоен стил на шофиране.
Управляван по този начин, по-лекият с цели 75 кг (!) Mercedes изнася на конкурента си малка лекция по ефективност. При теста за минимален разход (който впрочем е напълно постижим при нормално умерено движение) Е 350 CDI постига 5,9 литра – стойност, която е по-ниска дори от тази на четирицилиндровия E 250 CDI. Разликите с BMW обаче при средния тестов разход са съвсем несъществени, баварският модел не изостава и по отношение на ускорението от нула до 100 км/ч.
Танци по асфалта
Така предимствата на Mercedes в голяма степен се неутрализират. Остава му да ги навакса в раздела за динамика – истинско предизвикателство предвид факта, че това е запазена зона за баварския претендент. Сама по себе си Е-класата се движи по превъзходен начин. Спокойно и с незначително клатене тя се оставя да бъде водена от прецизното кормилно управление, предлага достатъчен запас от напречна устойчивост и единствено при по-остро вземане на завой проявява склонност към недозавиване.
Е-класата обаче не може да стори нищо срещу факта, че от BMW са оборудвали „петицата“ си със системи за активно управление (Active Steering) и напречно стабилизиране (Dynamic Drive), постигайки блестящи качества по отношение на динамиката. Трудно можете да срещнете друг двутонен колос, който се движи толкова чевръсто, хармонично и прецизно.
Истинската сила на „петицата“ се проявява на пътища с много завои, където нейната привлекателност, спортен характер и самоувереност са още по-подчертани и позволяват дори заигравки, характерни за автомобили с несемеен характер – при подаване на повече газ в завой машината контролирано изнася задницата си по кривата подобно на бразилска танцьорка на салса. Подобни изпълнения с Е-класата биха ви накарали да се почувствате меко казано некомфортно. Така BMW печели състезанието по управляемост и поради почти еднаквата цена и скъпото оборудване на Mercedes завършва наравно в раздела за разходи въпреки петте хиляди евро за активната ходова част.
Така че купете си BMW – ако предпочитате спортната динамика и не се готвите да превозвате толкова много бира.
Текст: Александер Блох
Снимки: Дино Айзеле
Оценка
1. BMW 530d Touring - 539 точки
Добре, багажникът му е по-малък от този на Mercedes. Ако тези литри обаче нямат толкова голямо значение за вас, петицата ще ви очарова със своята предвидимост, прецизно, сигурно и динамично поведение на пътя. Като цяло – един отличен автомобил.
2. Mercedes E350 CDI T - 534 точки
Толкова добър, а все пак втори в класацията. Въпреки мощния и икономичен дизелов двигател и огромния товарен обем Е-класата не притежава динамичните възможности на баварския модел. Въпреки това Т-моделът е един невероятен автомобил.
Технически данни
1. BMW 530d Touring - 539 точки | 2. Mercedes E350 CDI T - 534 точки | |
---|---|---|
Работен обем | --- | --- |
Мощност | 245 к.с. при 4000 об./мин | 265 к.с. при 3800 об./мин |
Максимален въртящ момент |
--- | --- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
6,8 сек | 6,9 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
39 м | 39 м |
Максимална скорост | 242 км/ч | 250 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
9,1 л | 9,2 л |
Базова цена | 106 924 лева | 106 564 лева |
до грамофон и frankofon
Франция има 60 атомни реактора, някой от които по стари и несигурни от козлодуй. Синъото сирене е доста вървежно в тази страна, а наскоро научих, че имат и зелено. Няма да коментирам онзи "виц" със първия автомобил, че бил френски :)), защото надали дори човекът, който не слага точки, главни букви и запетайки вярва на подобна теза. Ще се спра само на това, че джиип правило двойно задвижване отпреди ауди. Първо Ауди се състой от няколко по стари от марката джиип автомобилни компании, които са се обединили. Двойното предаване на джиповете почти няма нищо общо със това на автомобилите. Едното е за високопроходимост, а другото е за по голямо сцепление при по- голяма скорост. Между двата автомобила и ауди бих предпочел 5-та серия. Ауди А6 е доста старичко вече. Мерцедесът е чудесен автомобил, но лично на мен отпред ми прилича на корейски автомобил, а много от частите са на С-класата. Баварецът е доста красив автомобил (предишния модел беше най-грозното нещо правено от немци) и ползва части от 7-ма серия.
Грамофон
Французите са измислили синьото сирене,
frankofon
tezi nemci samo si prisvoqvat istoriqta. Purvia avtomobil e napraven ot francuzi i e bil kareta s paren dvigatel a ne onova na benc 4x4 e napraveno ot anglichani jeep otdavna pravi koli s 4x4 otpredi audi da sushtestvuva
Анонимен
Прав си "Бате", даже бих казал, че прародителят на този механизъм е края на 19 век. Първата кола с 4 задвижващи колела е спайкър, а според англичаните е йенсен. Явно съм се изразил неправилно и неточно, ауди са първите, който го правят по лесен и евтин за производство без да вредят на качеството, усъвършенстват го до такава степен, че съвремените торсени нямат нищо общо със първите модели. В момента най съвремените торсени мисля, че са от 4 тип с планетарен механизъм. Хамър го предпочитат пред халдекс съединителят и избират имено технологията на ауди и за това си плащат.
Батето
Пак някой избухна със "знания"... Я провери дали пък Torsen не е измислен от самостоятелна НЕавтомобилна компания. Ако ти е трудно да работиш със загадачни машини (демек компютри), може да отвориш този линк http://en.wikipedia.org/wiki/Torsen Иначе да, някой от Хамър може да плаща на Ауди - ако си купи тяхна кола за лично ползване например...
Анонимен
Интересно е дали след като торсен диференциала е измислен от скоро от ауди другите производители плащат патент. Воените хамъри имат три такива диференциали и плащат за това на ауди.
Пийх
Иване като не разбираш не се обаждай, или търсиш да се заядеш с някой във форума? Нито си се качвал на някой от трите модела, нито знаеш как са правени. Иначе и ти като някой хора, който много разбират от автомобили ПРОСТО си пускат високо-съдържателното мнение, като някой 16 годишни момченца.
Иван
Колкото и да се мъчат да се отърват от внушението,Ауди си остават ...просто направен ,като хората VW....Не че са чак лоши... , ама.....
Анонимен
Абе напоследък доста са се ъпгрейднали във всяко едно отношение.
deso
Ауди винаге е 3ти ;)
Aнонимен
KATO IZLEZE SEGA NOVIJ A6 AVANT TEJ DVAMATA 6E ZADUHAT PAR4ETO....JKO..