Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW 530i срещу Mercedes E 350: Престиж и прагматичност

03.05.2007 15:05 2
2
2571814361
Туит

Повече мощност при по-нисък разход на гориво: това е мотото, под което инженерите на BMW са оптимизирали модела 530i. Сега автомобилът се изправя лице в лице срещу вечния си съперник - Mercedes E 350. Едно сравнение, което дава отговор на въпроса, дали баварската лимузина ще успее да открадне поне част от клиентите на лимузината с трилъча емблема на предния капак.

Сред новите технологични иновации в петата серия са асистент за предупреждаване на водача при нежелателно напускане на лентата на движение, както и адаптивен темпомат.

И все пак най-интересните нововъведения в 530i се крият под предния капак – за втори път през четирите години производство на модела, баварците увеличават мощността, като същевременно намаляват разхода на гориво. Дали това е достатъчно, за да бъде преборена E-класата на Mercedes?

Две различни философии

Първоначално с 231, а по-късно с 258 к. с., сега двигателят на „бавареца” вече разполага с 272 конски сили, с което редовия „шестак” на BMW се изравнява с дебютиралия през 2005 година 3,5-литров V6 на E 350. Ако не броим еднаквата мощност обаче, двата двигателя изповядват коренно различни философии, което не се отнася само за разликите между V-образните и редовите конструкции. Напълно в противоречие с досегашните си привички, BMW са екипирали и своя бензинов шестцилиндров мотор със система за директно впръскване на горивото в цилиндрите, която при това е от второ поколение и разполага с пиезо-инжектори, осигуряващи намаляване на разхода дори при високи обороти.

Икономията на гориво спрямо досегашния модел с автоматична трансмисия се равнява на около 15 процента и се подпомага от решения като оползотворяването на част от енергията при спиране и изключването на някои периферни агрегати, когато няма нужда от тях.  С резултат от минимален разход 7,5 литра на 100 километра и 178 грама CO2 на 100 километра не може да се похвалят нито хибридния Lexus GS 450h (7,9 л/100 км, 186 г/100 км), нито E 350 (9,7 л/100 км, 231 г/100 км). Икономията се очаква да стане още по-сериозна след внедряването на очакваната в края на тази година система за автоматично изключване на двигателя при по-продължително спиране.

Икономия на гориво и удоволствие от шофирането наведнъж

След казаното дотук в никакъв случай не бива да оставате с погрешното впечатление, че намаляването на разхода на гориво се е отразило отрицателно на удоволствието от шофирането. Дори точно обратното – трилитровият двигател е същински технологичен шедьовър – развърта се с фантастична лекота и без наличието на дори най-беглия намек за вибрации. Адреналинът на водача се покачва допълнително от обстоятелството, че при форсиране звукът става приятно агресивен. В допълнение към това, „петицата” за пореден път демонстрира познатите си качества като прекрасна, спонтанна и прецизна управляемост и извънредно динамично поведение на пътя. Всъщност – класическите ценности на марката от Мюнхен. Тук на Mercedes му се налага да отстъпи, но затова пък не пропуска да контрира с други, не по-малко впечатляващи „оръжия”.

Моделът от Щутгарт е не по-малко сигурен в поведението си на пътя автомобил, който просто не притежава толкова силно изразен спортен дух. Затова пък E 350 може да се похвали с комфорт на пътуване, който остава недостижим в този клас. Дори и при движение по разбити пътни участъци, Е-класата преодолява неравностите със забележителен финес. Специално когато става дума за движение по магистрала,  Mercedes се придвижва буквално неусетно, и то дори със стандартното си окачване. Излишно е да споменаваме, че при поръчване на опционалното пневматично окачване, нещата добиват дори още по-впечатляващи измерения.

Така резултатът от теста всъщност изглежда напълно закономерен – „петицата” демонстрира спортен характер, на моменти почти преминаващ в нервност, докато E-класата излъчва спокойствие и улегнал нрав. BMW се оказва малко по-изгодната алтернатива измежду двата автомобила, и това дава на баварския модел няколко точки преднина и в крайна сметка му носи победата в този тест. Иначе ако не броим финансовата страна на въпроса, двата автомобила завършват рамо до рамо – различни като философия, но равностойни като качества.

Текст: Бернд Щегеман
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Оценка

1. BMW 530i

1. BMW 530i

BMW 530i печели точки най-вече с фамозния си двигател и извънредно динамичното поведение на пътя, докато комфортът и ергономията в интериора можеха да бъдат и на по-добри. Крайната победа се дължи на малко по-изгодната в сравнение с Е 350 цена.

2. Mercedes E 350

2. Mercedes E 350

E 350 демонстрира качествата на идеалната лимузина за дълги разстояния - комфортът на този автомобил продължава да бъде все така ненадминат в класа. Mercedes отстъпва на 530i при динамиката на пътя.


Технически данни

1. BMW 530i 2. Mercedes E 350
Работен обем --- ---
Мощност 200 кВт (272 к. с.) 200 кВт (272 к. с.)
Максимален
въртящ момент
--- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
6,7 сек 6,9 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
38 м 38 м
Максимална скорост 250 км/ч 250 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
11,8 л/100 км 12,4 л/100 км
Базова цена 47 160 евро (в Германия) 51 069 евро (в Германия)
Коментари

Румен
Баварците винаги са имали по-добрите ходови качества.BMW е колата за каране,Mercedes e колата за возене.

vasilev
BMW-to e mn slabo Mercedesa e Lud :)

comments powered by Disqus