BMW представи удължената версия на новата пета серия. Моделът е предназначен изцяло за пазара в Китай, където подобни автомобили жънат сериозен успех.
Междуосното разстояние на „китайската“ пета серия е с 14 сантиметра по-голямо от това на стандартния седан. В резултат задната колона слиза плавно надолу към задния багажник, като същевременно цялата странична линия е по-балансирана. На теория промяната трябва да окаже сериозен ефект не само върху поведението на пътя, но и върху пространството в салона. Що се отнася до този показател от BMW обещават отлични нива на комфорт за пътниците на задния ред седалки, който е специално преработен за удължената версия.
Под капака на преработената пета серия ще работят три шестцилиндрови редови двигателя. Базовият модел е 523Li (204 к.с.), следва 528Li (258 к.с.), а за финал баварците предлагат 535Li (306 к.с.). Всички те са комбинирани с осемстепенната автоматична система на BMW, която позволява на трите модела да ускорят от 0 до 100 км/ч съответно за 8,5, 7,2 и 6,1 секунди. Само върховата версия получава системата за контрол на характеристиките на окачването, силовия тракт и управлението Dynamic Drive Control.
За по-високата ефективност на новия модел се грижи системата за рекуперация на спирачната енергия, интелигентния контрол на периферните устройства и автоматично регулируемите отвори за въздух отпред. В резултат разходът на горивото е спаднал с 18%, но от BMW не публикуват точните данни.
Удължената пета серия е предназначен изцяло за пазара в Китай. Тя ще се произвежда в завода на компанията в Шенянг.
Класа
Класика в жанра! И на китайски да е написано БМВ си БМВ.