BMW трябваше да изненада своите почитатели в Калифорния с новата шеста серия във версията купе, но автомобилът така и не стигна до салона в Лос Анджелис. Въпреки това баварците публикуваха официалните му технически характеристики и фотографии.
От представените снимки спокойно можем да направим заключението, че при подготовката на новия модел инженерите от Мюнхен са се придържали плътно към идеите, представени за пръв път при Concept 6-Series Coupe. За това свидетелстват издълженият преден капак с ясно изразени две V-образни линии, острият „нос“, LED дневните светлини, заоблените фарове и агресивният сплитер. Във външния вид на шестата серия впечатление правят още 19-цоловите колела и мекият покрив, който се разгъва за 24 секунди и се прибира за 19 при скорост не по-висока от 25 мили в час (40 км/ч).
В салона ще откриете огромна прилика с настоящата шеста серия, но и използването на по-качествени материали като например стандартната кожена тапицерия Dakota и опционалния вариант с напа, която стандартно се предлага с технологията SunReflective. 10,2-инчовият дисплей на iDrive системата също е бонус към оборудването на новия модел.
От BMW обещават обширно пространство над главите на водача и тримата му спътници, въпреки че кабриолетът е висок едва 1365 мм (с 9 по-малко от предходната версия). Що се отнася до дължината обаче, новият модел има предимство от цели 70 мм и вече достига 4894 мм, което от своя страна прави възможно багажното отделение да нарасне до 350 литра (300 литра при предходния модел).
Първоначално шестата версия кабриолет ще се предлага само с два двигателя. Базов е трилитровият редови мотор, който в случая генерира 320 к.с. и 450 Нм, напълно достатъчни за ускорение от 0 до 100 в рамките на 5,7 секунди и максимална скорост от 250 км/ч. Ако това ви се струва пределно недостатъчно, от BMW са се подготвили с добре познатия 4,4-литров V8 с принудително пълнене. Под капака на шестата серия той разполага с 407 к.с. и 600 Нм, които ускоряват новия кабриолет от 0 до 100 км/ч при налични 5 секунди и постигат максимална скорост от 250 км/ч (електронно ограничена). Шестстепенната механична трансмисия ще бъде стандартна, но като опция ще се предлага и осемстепенният автоматик на баварците.
За стабилността на новата шеста серия се грижат на първо място алуминиевите двойни напречни носачи отпред и многозвенното окачване отзад, а впоследствие стандартната Dynamic Damper Control система и опционалната Active Roll Stabilization. Новият кабриолет е оборудван и със завиващи задни колела, които гарантират “отлична стабилност при високи скорости и маневреност при паркиране и в градски условия”.
Продажбите на шестата серия във версията кабриолет започват още през пролетта. Ценовата листа ще бъде обявена по-късно.