Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW 640i Gran Coupe срещу Mercedes CLS 350: Божествени тела

04.10.2012 14:09
Туит

Привлекателният силует на спортните купета и практичните предимства на четирите врати – това са общите неща между BMW 640i Gran Coupé и Mercedes CLS 350. За щастие във всичко останало личат свежите различия, които сме свикнали да очакваме при съперници от този ранг.

Дръзка комбинация от фина естествена кожа в порцеланово бял и изкусителен конячен оттенък, свързана органично с безупречно изпълнени шевове и допълнена с блестящо полирана ясенова дървесина и матови метални панели. Синьото сияние на надписа върху огледалната повърхност на стоманената лайстна на прага напомня за произхода на цялото това разточителство, чиято елегантност е толкова изумителна, че изключва автоматично всички упреци за помпозност - BMW Individual. Напълно в унисон с мотото „Мога всичко, стига да поискам“, тестовият екземпляр на Gran Coupé демонстрира разкошно допълнително оборудване, което спокойно би могло да покрие базовата цена на BMW 125i. Подобна самоувереност безспорно заслужава респект и напълно хармонира с всичко останало в характера на внушителния от всяка гледна точка баварец.

Балансът между мощта, динамиката и сдържаната елегантност в дългият над пет метра модел на BMW е толкова добре намерен, че изпраща окончателно в историята традиционната дефиниция на спортно купе. Допълнението „Gran” в името в случая е безспорно уместно, тъй като напомня за многоликата природа на модела и го ориентира към рядката категория на супермоделите с прагматични черти в характера.

Как се чувстваш?

Mercedes CLS 350 може да се похвали не само с традиционното си присъствие в тази ексклузивна пазарна ниша, но и със своя 3,5-литров V6, чието технологично равнище и мощност от 306 к.с. го правят достоен съперник на шестцилиндровата редова баварска машина с принудително пълнене и 320 к.с. Нещо повече - ако в уравнението се включи и теглото на двамата съперници, моделът на Mercedes излиза пред своя съперник. CLS е с близо 250 килограма по-лек от Gran Coupé и това личи добре в доста по-вталените форми и обеми на каросерията. На обратната страна на този медал е по-малката широчина на предните места в интериора на CLS, която може не само да се измери, но и да се почувства. Наред с това моделът от Щутгарт осигурява по-ограничени възможности за експерименти с прическите във височина, а широките и силно скосени задни странични колони на покрива стесняват зрителното поле в тази посока.

Като цяло CLS отстъпва първото място на Gran Coupé по отношение на пространството, но и в двата случая пътниците на задните места се радват на отлична атмосфера, осигурена от климатичните инсталации с индивидуално регулиране в четири зони. Въпреки наличието на четири врати обаче, привилегированите места в спортните купета си остават тези на първия ред. Седалките и в двата случая са превъзходни и макар в Mercedes да ги окачествяват като „мултиконтурни”, а в BMW „комфортни”, пътниците се радват на еднакво високо ниво на удобство на дълъг път, богати и практични възможности за регулиране, както и на отлична странична опора при наличие на високи стойности на страничното ускорение.

Арматурното табло на Gran Coupé определено насочва по-добре информационния поток към сетивата на водача – доказателства за това могат да бъдат открити както в белите показания върху черните циферблати на контролните прибори, които са доста по-четливи от изпълнените в светъл тон прибори на Mercedes, така и в отличната работа на вече пословичната централизирана система i-Drive. Въпреки това CLS печели повече точки в раздела за каросерията и основната причина е в доста по-ограничената видимост от мястото на водача в Gran Coupé. Монументалният преден капак при него е практически необозрим, а тесният заден прозорец дава твърде малко информация за габаритите при движение на заден ход.

Същинската част

Тук е мястото да приключим с дребнавите сравнения на милиметри, литри и други фактори с чисто прагматична стойност и да преминем към коронната дисциплина на спортните купета, в която 450-те нютонметра и перфектната осемстепенна автоматична трансмисия на бавареца изкушават неустоимо здравия разум на истинския ценител. Мощният устрем на 640i се придружава от сдържан баритон, който отлично подхожда на могъщия, спокоен и уверен характер на Gran Coupé. Шестцилиндровият турбодвигател разполага с изумително богат репертоар от изпълнения и на моменти може да ви накара да се закълнете, че под предния капак работи класически атмосферен V8. Трансмисията върши работата си толкова точно и прецизно, че играта със светкавично реагиращите планки за ръчно превключване на волана остава приоритет само на наистина запалените маниаци. При CLS бързината на ръчната смяна не е толкова висока и като цяло  е по-добре да оставите изпълнението на тази задача на седемстепенния автоматик, който се справя с нея с отлична точност и мекота. За да поддържа темпото на модела на BMW обаче, 7G-Tronic Plus трябва доста да се поизпоти – най-малкото защото атмосферният V6 изисква доста по-високи обороти и създава чисто субективна представа за известна напрегнатост в динамично и акустично отношение. И макар че обективните измервания показват по-ниско ниво на шума в интериора на CLS, разделът за задвижването си остава зона, в която моделът на BMW не търпи съперничество.

С финес

За сметка на това комфортът си остава неоспорима територия на Mercedes. Дори в комбинация с предлаганите като допълнително оборудване 19-цолови колела системата Airmatic (с доплащане) на CLS успява да смекчи максимално сътресенията както от кратките и груби, така и от дългите и плавни неравности по настилката. При висока скорост на движение Gran Coupé успява да поддържа изключителното ниво на своя съперник, но бързите, малки сътресения създават значително повече проблеми на ходовата част на модела на BMW. Дори режимът Comfort Plus на предлаганата допълнително адаптивна система на окачването не е в състояние да изглади напълно стакатото на 19-цоловите колела по капаците на канализационните шахти и напречно разположените трамвайни релси. Доста по-балансирана работа на пружините и амортисьорите предлагат режимите Comfort и Sport, които отговарят адекватно на присъщия за всяко BMW стремеж към повече динамика.

Управлението на „шестицата” е директно, с леко синтетично усещане в самото начало, но с много добра хармония между твърдост и лекота и много добро ниво на обратната информация към водача. Внушителното тегло не остава незабелязано в поведението на пътя и не може да бъде туширано изцяло въпреки технологичните чудеса на баварските инженери като допълнително предлаганото активно управление например. В същото време не могат да се отрекат и задължително заслужават похвала точността и лекотата, с които масивното Gran Coupé се справя с предизвикателствата на пътя. Чувствителността по отношение на коловозите по настилката и големият диаметър на завой от друга страна са фактори, които неминуемо водят до отнемане на точки в класирането.

And the winner is...

В крайна сметка баварецът демонстрира по-добри времена в динамичните изпитания въпреки чисто субективното усещане за повече лекота и бързина в реакциите на CLS. Моделът на Mercedes показва по-ясно изразена тенденция към недозавиване в граничните режими и не е толкова директен в следването на командите от волана. Като цяло кормилната уредба на CLS работи с прекалена лекота, която донякъде намалява усещането на водача за връзка с пътя. Що се отнася до серийно предлаганите и включените в листата с допълнително оборудване системи за пасивна и активна безопасност, двамата конкуренти поддържат пълен паритет.

По отношение на разходите обаче махалото се отклонява значително в полза на Mercedes, които предлагат своето купе с четири врати на чувствително по-ниска цена. Разходът на гориво при CLS също е по-нисък от този на Gran Coupé с близо един литър на всеки сто километра, което в комбинация с по-голямата вместимост на резервоара увеличава автономния пробег на модела от Щутгарт с повече от 100 километра. Благодарение на това, както и на множеството други свои малки предимства, в крайна сметка CLS успява да изпревари големия си съперник от Мюнхен.

Текст: Йохен Юблер

Оценка

1. Mercedes CLS 350 - 491 точки

Moделът CLS 350 остава верен на философията на марката Mercedes – по-комфортен е от съперника си от BMW, въпреки че интериорът му е малко по-ограничен като размери. Важен принос за крайната победа имат и по-ниската цена и разходът на гориво.

2. BMW 640i Gran Coupe - 473 точки

Въпреки че е по-масивен и внушителен като размери и тегло, моделът на BMW е по-активният на пътя представител на луксозните купета с четири врати. Динамичната природа на Gran Coup? се подчертава и от убедителната комбинация от двигател и трансмисия.


Технически данни

1. Mercedes CLS 350 - 491 точки 2. BMW 640i Gran Coupe - 473 точки
Работен обем --- ---
Мощност 306 к.с. при 6500 об./мин 320 к.с. при 5800 об./мин
Максимален
въртящ момент
--- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
6,5 с 5,9 с
Спирачен път
при 100 км/ч
36 м 37 м
Максимална скорост 250 км/ч 250 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
11,8 л 12,7 л
Базова цена 64 915 евро в Германия 79 500 евро
Коментари
comments powered by Disqus