Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW: 75 години под открито небе

29.05.2009 15:24
Туит

Немският концерн BMW чества 75 години от производството на първият си спортен автомобил със сгъваем покрив.

През месец май 1934 г. BMW представя на света първия си роудстър Sports Roadster на изложението в Берлин. Отличителните белези, които са запазени и до сега, са дълъг преден капак, ниско челно стъкло, покрив за всеки случай и две седалки. Автомобилът е базиран на седана 315 и има големи арки на предните гуми, а задните са напълно закрити. Двигателят е редови, шестцилиндров, с работен обем от 1,5 литра и генериращ 40 к. с. През следващите години са добавени по-мощни версии, а колата се представя успешно в редица състезания.

Последовател на 315/1 е 328 Roadster, който разполага с 80 к. с. и достига максимална скорост от 155 км/ч. Със само 464 произведени бройки, моделът остава една от най-редките коли, произвеждани от BMW.

Следващ в гамата на роудстъри е 507, който дебютира на автосалона в Ню Йорк през 1955 г. Според специалисти точно този автомобил очертава бъдещето на баварците в производството на този тип спортни коли. Задвижването става благодарение на първия в света сериен V8 мотор, направен изцяло от алуминий. Работният му обем е 3,2 литра и генерира 150 к. с., достатъчни да ускорят 507 до 220 км/ч. Продадени са точно 251 екземпляра.

През 1988 г. моделът Z1 поставя началото на ерата „Z”. Кабриолетът разполага със 170 к. с. от 2,5-литровия редови, шестцилиндров двигател. Теглото на роудстъра е само 1250 кг и благодарение на това ускорява от 0 до 100 км/ч за под 8 секунди, като максималната скорост достига 225 км/ч. Шасито на Z1 е стоманено, тип монокок, но всички външни детайли и панели са направени от пластмаса. Точно 8000 бройки са произведени до 1991 г.

Заместник на Z1 е моделът Z3, който има голям набор от двигатели, като топверсията е с взаимствания от M3 3,2-литров редови мотор с максимална мощност от 321 к. с.

Още един рядък роудстър е Z8, който взима участие и в киното. Задвижван е от 4,9-литров V8 агрегат, генериращ 400 к. с.

Последният роудстър от семейството е Z4, който съвсем скоро получи наследник със същото означение.
Коментари
comments powered by Disqus