В Детройт през януари BMW ще представи нов концептуален модел, базиран на първата серия. BMW ActiveE Concept е вторият подобен проект на компанията след MINI E.
Подобно на MINI E електромобилът на BMW ще има автономен пробег от 160 километра, като за това съдейства и системата за възстановяване на кинетичната енергия при спиране. На практика при връщане на газта електромоторът, чиято мощност е 125 кВт, а въртящ момент – 250 Нм, започва да изпълнява функциите на генератор. При умела работа с педала на газта това може да доведе до възстановяване на близо 20% от отделената по-рано енергия.
Литиево-йонната батерия, която се зарежда от стандартната електрическа мрежа за впечатляващите 3 часа, е с водно охлаждане и е производство на SB LiMotive (джойнтвенчъра между Bosch и Samsung SDI). За да бъде удължен нейният живот, съответно и пробегът на автомобила, максималната скорост е ограничена на 145 км/ч. Ускорението от 0 до 60 км/ч отнема 4,5 секунди, а класическият спринт от 0 до 100 км/ч – 9 секунди.
Обикновено електромобилите имат сериозен проблем с теглото заради батерията и модифицирания силов тракт. Този проблем е налице и при ActiveE, но баварските инженери са се постарали да се вместят в 1800 кг, с 350 повече спрямо най-тежкия представител от първата серия и с 335 повече спрямо MINI E. Въпреки това ActiveE е с половин секунда по-бърз в спринта от 0 до 100 км/ч спрямо своя събрат.
Зеленият статус на електромобила не означава автоматично липса на всякакъв комфорт и сериозни компромиси с функционалността. ActiveE може да се похвали с кожени седалки, както и с багажник, чийто обем достига 200 литра, въпреки че моторът е инсталиран отзад. Тази конфигурация обаче позволява прекрасно разпределението на теглото между предната и задната ос в съотношение 50/50.
Ако BMW ActiveE Concept бъде добре приет, не е изключено баварците да започнат серийното му производство, макар и в ограничени обеми. Подобна е и съдбата на MINI E, от който вече са произведени близо 600 бройки, предоставени на частни клиенти в Калифорния, Ню Йорк, Ню Джърси, както и в някои европейски държави.
хамериканец
Там където ще се кара ще построят и станции за зареждане. Само трябва да се почака малко повечко докато се зареди.
Кирил
Колата ще струва вероятно почти двойно, в сравнение с обикновените версии на еденицата. Дизеловият двигател на 123d предлага също голяма ексклузивност на по ниска цена. Според мен електрически автомобили могат да бъдат само малки градски автомобили. Докато няма изградени станции за зареждане, с такъв автомобил можеш само да обикаляш в района около гаража, в който я зареждаш. В този смисъл и 170 коня са множко за такъв автомобил.