Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW ActiveHybrid X6: Ново шест

01.02.2010 13:40 9
9
2571867950
Туит

Бензинов битурбо V8, два електродвигателя, три планетарни механизма, четири ламелни съединителя и двойно предаване - с премиерата на X6 във версия пълен хибрид BMW залагат на направо чудовищен арсенал от технологии.

Думата „хибрид” за мнозина все още е синоним на вид икономични и екологични, но тромави автомобили, задвижвани от съчетание на муден четирицилиндров двигател и електромотор. Такива хора нерядко игнорират дори постиженията на свръхтехнологичните пълни хибриди като Lexus LS 600h и RX 450h или също отлично изпипаните меки хибриди Mercedes S 400 и BMW ActiveHybrid 7. Впрочем последните два модела залагат на идентична технология и това не е случайност, тъй като BMW и Mercedes обединиха усилията си в разработването на хибридни технологии. Двамата конкуренти си подадоха ръце не само при работата по меките хибриди, но и при създаването на така наречените Two Mode хибриди.

Резултатът е налице и ще се появи на пазара през април в лицето на BMW Active Hybrid X6. От гледна точка на 407-те конски сили и 600-те нютонметра на неговия битурбо V8 намесата на електромотор може и да не изглежда наложителна, но, от друга страна, 20 процента намаляване на разхода на гориво, възможността за шофиране само с помощта на електричество и почти незабележимото, но изключително ефикасно действие на електродвигателите звучат като сериозни аргументи.

Преследвай целите си

Така, докато при някои меки хибриди можем да говорим само за лекичък повей от набиращата все по-голяма популярност хибридна технология, то при пълния хибрид X6 става дума за същински ураган, който за щастие бива укротен от електронно управляваната система за задвижване на четирите колела. Когато при кикдаун V8 машината изреве застрашително и на помощ й се притекат електрическите й колеги, 2,5-тонният колос е в състояние да се изстреля от място до 100 км/ч за фантастичните 5,6 секунди. Това обаче ни поставя пред дилема: допълнителното тегло на практика изяжда ползата от увеличената мощност, макар че дори и с оглед на този факт няма как да не останем впечатлени от максималното темпо от 236 км/ч, което при поръчване на спортен пакет достига дори до 250 км/ч.

Наред с армадата от електронни системи, заслуга за прекрасната динамика има най-вече трансмисията от типа Two Mode. Тя представлява истински мехатронен фестивал, изграден от два електромотора, три планетарни механизма и четири ламелни съединителя, и въпреки това не заема повече място от една класическа автоматична трансмисия. Действието й бе подробно описано в броеве 8 и 9/2008 година на auto motor und sport. Сложният механизъм спомага за рекуперирането на енергия и същевременно успешно симулира действието на седемстепенен автоматик. Последното изглежда като много добра идея, тъй като феновете на BMW едва ли ще останат възхитени от идеята да търпят виенето от поддържане на константни обороти, което е така характерно за безстепенните трансмисии. Системата е снабдена с два режима на работа – за бавно и бързо темпо на движение. Така потенциалът на двата типа задвижване бива оползотворен по-пълноценно, а това води до по-добра крайна ефективност.

Зелена салата

При скорост до 60 км/ч X6 може да се движи само на ток и упражнението може да продължи до два километра и половина – в зависимост от заряда на никел-металхидридната батерия, от чийто общ капацитет от 2,4 кВтч са използваеми едва 1,4 кВтч. Част от енергията се връща в батерията чрез система за рекуперация: при спирачно усилие до 0,3 g спирането става чрез електромоторите, които в такъв режим работят като генератори, едва след това се намесва класическата хидравлика на спирачната система. По-чувствителните водачи вероятно ще възприемат симулативното усещане от спирачния педал по-ясно, отколкото разликата между изцяло електрическата кормилна уредба на хибридния модел на Х6 и „обикновеното” управление на останалите версии на модела.

Автоматичното изключване и стартиране на двигателя при престой работи също толкова неусетно и безпроблемно, колкото и взаимодействието на безбройните електронни компоненти. Върху неравности X6 обаче се държи малко грубо, което е следствие на втвърдената вследствие на увеличеното тегло настройка на кормилната уредба. Освен това на хибридния модел му се налага да се лиши от опции като адаптивни амортисьори и селективно разпределяне на тягата между двете колела на задния мост. Последната липса обаче звучи напълно пренебрежима на фона на респектиращото общо впечатление от първия пълен хибрид на баварците.

Текст: Йорн Томас

Технически данни

BMW ActiveHybrid X6
Работен обем ---
Мощност 407 к.с. при 5500 об./мин
Максимален
въртящ момент
---
Ускорение
0 – 100 км/ч
5,6 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
---
Максимална скорост 236 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
---
Базова цена 102 900 евро за Германия
Коментари

Viktor
Stiga s tiya dvigateli sus Vutresho gorene be !!! Aman !! Iskam kola na tok iskam 'Tesla S " !!!!!!!!!!!!OK.

анонимен
\"X6 може да се движи само на ток и упражнението може да продължи до два километра и половина – в зависимост от заряда на никел-металхидридната батерия\" - ама че смешна батерия :D Може ли да са такива боклуци...нарочно не слагат хубави батерии, защото иначе цената на петрола нямаше да е толкова висока ;)

Der VW Fanatik
Ja Ja Der Shone Golf ist super gut,Ja Ja.Meine Zveine burg ist Pernik Hahahaha

ravn
С какво немците са номер 1, че и винаги са били? Нито в глобални продажби, особено в тестове за качество и надеждност!Да като чета за Бавареца всичко изглежда много обещаващо ама ще видим дали ще е надеждна тази хибридна система, защото при японците се оказва засега невероятно надеждна!Пък и още BMW-то не е в серийно производство, като го пуснат тогава ще се коментира по-обстойно :)

Стоян
За разлика от неприлчно грозните Пежо и Рено, швабските коли наистина са квадратиш, но готиш и наистина практиш, но дори толкова разпространен на село, Голгът, само доказва, колко е по - добро немското автомобилостроене.

Silver Lion
Der deviz von VW,BMW,AUDI und der Grosse GOLF ist ,,Praktish,Kvadratish,Gut,, В превод от немски Девизът на гореспоменатите немски щайген е ,,Практичен,квадратен (това важи в пълна сила за пернишкото бижу наре1ено ГОЛф) Гут както всички знаят означава добър... Хахахахаха

Silver Lion
Докато,прекалено ,,умните,, и ,,пълни с инженерни решения,, швабен зи шлехт дер Голф унд Щтайген.Пежо и Рено вече пройзвеждат и продават електрически автомобили :-) Хахахаха

toi
немците са номер 1 и винаги са били

az
бмв са изпреварили японците!

comments powered by Disqus