Този автомобил е мощен колкото BMW M6, изглежда като почти пълно копие на M6, и освен това струва приблизително колкото M6. На пръв поглед основната разлика се крие в буквата „B”, която Alpina използват на мястото на „M”. На практика обаче това дребно наглед различие има огромно значение. Защото Alpina B6 е автомобил, който няма аналог...
Alpina B6 Coupе не е базирана на M6, а на серийната версия 650i. Затова пос предния капак работи V8-двигател, създаден на основата на 4,4-литровия задвижващ агрегат на наскоро спряния от производство модел 645i, което съвсем не е случайно. От Alpina са монтирали на V8-мотора система за принудително пълнене, използваща механично задвижван радиален компресор, като въпросният „осмак” според тяхната преценка е бил най-подходящият избор за целта.
Крайният резултат от работата на инженерите е мощност 500 к. с., които се достигат още при 5500 оборота в минута. Но дори и тази впечатляваща стойност бледнее пред максималния въртящ момент от 700 Нм, както пи пред обстоятелството, че B6 достига максималните за М6 520 Нм още при 2500 об./мин... Цялата тази вакханалия от конски сили и нютонметри се предава на задните колела през шестстепенна автоматична трансмисия, а за оптимизирането на сцеплението от своя страна се грижи самоблокиращ се диференциал. Alpina са се погрижили и за разработването на нови спортни пружини, снижаване на крлиренса с 20 милиметра, както и за по-мощна спирачна система с по-големи дискове и спирачни апарати. Все пак изисканото купе е в състояние да развива скорост до 315 км/ч, и то без да изневерява на превъзходните си фини маниери.
Оптимална стабилност и безупречен комфорт дори при 300 км/ч
Истината е, че да се гарантира идеална стабилност на автомобила при скорост 300 км/ч и едновременно с това да не се жертва и капчица от комфорта, от техническа гледна точка е поне толкова трудно постижимо, колкото и изчисляването на площта на кръг... Конструкторите на Alpina определено имат основания да се гордеят, че са сред малцината, успели да постигнат този почти невъзможен на теория баланс. B6 блести с изключителните качества на управляемостта си, кормилната уредба работи леко и равномерно, но независимо от това – изключително прецизно, автомобилът следва командите на водача безпрекословно и по светкавичен начин, а блокажът на задния диференциал позволява на пилота да направлява автомобила в завой почти изцяло чрез педала на газта.
До по-сериозни сътресения на каросерията се стига единствено при преминаването през груби неравности, но и това не успява да развали по някакъв начин чувството за блаженство, което създава този изключителен автомобил у водача и спътниците му, което се засилва още повече при по-продължително запознанство с възможностите на В6.
Alpina B6 Coupе се движи неуморно и неусетно
Шофирането на B6 действително е белязано най-вече от знака на благородството и фините маниери при всякакви ситуации, което е в пълен контраст с М6, който вместо към бързо, но неусетно движение, предразполага към „изцеждането” на всяка предавка, безмилостното на педала на газта и т.н. Ето какви огромни разлики могат да се крият зад простичката буква „В”...