Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW атакува подиума с F1.08

14.01.2008 15:01 1
1
2571826356
Туит

BMW Sauber стана четвъртият отбор във Формула 1, официално презентирал болида си за сезон 2008. F1.08 бе представен днес в Мюнхен, Германия.

Новият автомобил е трети поред за BMW, който през 2005 година купи отбора на Петер Заубер във Формула 1. Във визуално отношение F1.08 се отличава с ниско разположено предно трипластово крило, X-образни крила зад кокпита и обтекатели на предните и задни колела. Капакът на двигателя е изтънен подобно на аналогичния компонент при представените до този момент автомобили на Ferrari, McLaren и Toyota.

„Новата предна ос цели оптимизация на обратната връзка към пилота, тъй като през този сезон на него ще му се налага да коригира по често траекторията. При задното окачване също използвахме иновативна концепция, за да повишим сцеплението и да използваме по-максимално добър начин потенциала на гумите. Промените ще позволят на пилота да овладее по-бързо автомобила при положение, че стане нестабилен за момент“, коментира техническият директор на BMW Вили Рампф. „Основното предизвикателство пред нас бе електрониката. Поради забраната за използване на помощни системи през 2008 година очакваме автомобилът да стане „по-нервен“, а пилотите да допускат по-често грешки. Ето защо основната ни цел бе да подобрим стабилността, да увеличим толеранса относно грешките, да подобрим обратната реакция, която получават състезателите ни.“

BMW Sauber сътвори сензация през 2007 година, след като във всеки един старт бе третият по-сила отбор във Формула 1. На моменти екипът на д-р Марио Тайсен дори предизвикваше безспорните фаворити McLaren и Ferrari. След дисквалификацията на Сребърните стрели по случая с шпионския скандал BMW Sauber официално зае втора позиция при производителите с актив от 101 точки.

„Извървяхме дълъг път за двете години и половина, откакто отборът съществува“, коментира босът на спортния отдел в BMW Марио Тайсен. „Записахме два успешни сезона и за да не разочароваме феновете си, положихме изключително много труд при конструирането на новия автомобил. F1.08 включва всичко, което научихме през 2006 и 2007 година. Убеден съм, че това е стъпка в правилната посока.“

Тайсен признава, че базираният в Хинвил и Мюнхен тим трудно ще се пребори за победата в конкуренцията на Ferrari и McLaren. „Със сигурност няма да ни бъде лесно, тъй като двата отбора пред нас са най-силните и най-опитните. Те прогресират със сериозни темпове, което означава, че ние трябва да действаме на по-високи обороти от тях. През последните две години доказахме, че го умеем. Вярвам, че можем да се справим и да неутрализираме преднината им.“

За трета поредна година BMW Sauber ще разчита на Ник Хайдфелд и Роберт Кубица. „Вярвам, че те са най-добрите пилоти“, категоричен е Тайсен. „Сигурен съм, че и двамата имат потенциал за развитие, особено през тази година, когато ще разчитат на един по-добър автомобил. Радостен съм, че се разбират прекрасно с целия екип.“

„Това е най-красивият автомобил, който съм виждал до този момент. Знам, че това няма никакво отношение спрямо чистата скорост, но с нетърпение очаквам началото на тестовете“, сподели опитният Хайдфелд на официалната церемония. Миналия сезон германецът спечели два подиума и завърши пети при пилотите с актив от 61 точки. Попитан за шансовете на BMW през тази година, Бързият Ник отговаря: „Мога да говоря само за себе си. Сигурен съм, че имам нужния потенциал, за да печеля. Всичко зависи от този автомобил, който стои пред вас. На теория би трябвало да сме неутрализирали разликата с отборите в челото, което означава, че единствената ни цел е победата.“

„Надявам се, както Ник спомена преди малко, че прогресът ни в сравнение с този в периода 2006/2007 е по-съществен. Вярвам, че всеки от нас е дал максимума си при конструирането на новия автомобил“, допълва го Роберт Кубица, който е шестият по сила пилот за 2007 година.

BMW Sauber все още не е избрал официален трети и тестови пилот. След напускането на Тимо Глок, който се пребори за титулярното място в Toyota, за базирания в Хинвил и Мюнхен тим караха естонецът Марко Асмер и испанският му колега Хавиер Вийа. Благодарение на отличните резултати, които демонстрира на „Херес“ в края на годината, Асмер отново ще си партнира с BMW Sauber във Валенсия тази седмица.

Коментари

OVEMIR
B-) B-) bmw bmw nemcite kazvat xyliganite na patq prosto 6te stanat n1 ~~~~~~~~bmw ~~~~~~ forever~~~~~~~~~

comments powered by Disqus