Немският тим няма да използва системата за регенериране на кинетичната енергия на „Каталуня”, тъй като ще се концентрира върху оптимизацията на новия аеродинамичен пакет на F1.09.
По всяка вероятност BMW няма да разчита на допълнителните 80 к. с. и за старта в Монако, но причината за това решение е спецификата на уличната писта, която не разполага с дълги прави и на теория не би трябвало да облагодетелства пилотите с KERS.„И двата ни автомобила няма да бъдат оборудвани с KERS в Барселона, защото не можем едновременно да работим върху нея и върху новия аеродинамичен пакет”, обяснява спортният директор на BMW Марио Тайсен. „По всяка вероятност следващото състезание, в което ще използваме KERS, е Гран при на Турция.”
Тайсен допълва, че е доволен от развойната дейност по системата, въпреки че на този етап ефектът й е съмнителен. Ник Хайдфелд използва KERS и за четирите старта от началото на сезона, като най-доброто му постижение е второто място в Малайзия. На наводнената „Сепанг” обаче определящият фактор за доброто му класиране беше отличната стратегия. Кубица кара с KERS само в Бахрейн заради по-високото си лично тегло и съпътстващите го проблеми с баланса, но остана едва предпоследен.
„Що се отнася до технологията нашата оценка е положителна”, коментира Тайсен. „Системата не демонстрира никакви проблеми. Най-големият плюс е, че KERS функционираше дори и на пороя в Малайзия. Не използваме винаги системата, тъй като сме ограничени от конфигурацията на автомобила. Сликовете и разпределението на теглото налагат баланса да бъде изместен към предната ос, а нашият KERS е инсталиран по средата на автомобила, което разпределя тежестта към центъра и дори по-назад.”
Проблемите, които по-едрите пилоти имат с баланса при инсталиран KERS, ще отпаднат догодина, когато ФИА увеличи минималното тегло на автомобилите на 620 кг.
Кирил
AMG, откакто BMW е във Формула 1 като самостоятелен производител, винаги е изпълнявал целите си. Според мен в този тим се работи най-целенасочено. Ресурсите им не са особено големи, 300 човека бачкат там срещу близо 1000 за McLaren и въпреки това са на ниво. Нека видим каква ще е ситуацията в Каталуня след последните промени по автомобилите.
BAT_J
Съгласен съм с АМГ...само че си задава въпрос, на който не отговаря. Искам отговор...
AMG
Голям "отбор" голямо "нещо", около 10 годи все се борят за титлата и все остава за следващият сезон Ха-Ха-Ха. А както се вижда и ДВА последователни сезона са им малко за създаването на ЕДИН добър болид.......... Защо ли? ;)