Предната част се характеризира с типичните дизайнерски елементи на компанията
С BMW Concept Compact Sedan немската компания представи на китайското автомобилното изложение Auto Guangzhou 2015 в края на 2015, визията на седан с четири врати, чиито първи реални снимки вече се появиха в Китай.
BMW Concept Compact Sedan за пръв път показва седан на Серия 1
С тази студия BMW показва за пръв път седан от Серия 1, която ще стъпи през 2016 г., преди всичко на китайския пазар. Концептуалният автомобил върху платформата UKL се появява в типичния силует на лимузина, предният капак изглежда по-дълъг, междуосието - също. Като цяло, въпреки компактния си дизайн, формата изглежда разтегната.
Дръжките на вратите на четиривратката са „Soft-Touch“ разположени под линията на издатините, като по този начин придават дълбочина на страничния изглед. Разбира се, не липсва гънката на Hofmeister. 20- цолови алуминиеви джанти придават завършеност на визията.
Дизайнът се доближава до серийния модел
Предната част на BMW Concept Compact Sedan се характеризира с типичните дизайнерски елементи на BMW. „Бъбрекът” е широк и изправен, двойните кръгли LED фарове елегантно оформят с тясната си визия страничния профил. Под радиаторната решетка се показва V-образен въздохозаборник, който придава широчина на престилката.
В задната част на BMW Concept Compact Sedan доминират тесните LED L-светлини, както и малкият капак на багажника със спойлер на ръба. Накрайниците на ауспусите на изпускателната система са интегрирани в една хромирана вложка в престилката. На арматурното табло се извисява 8,8 инчов навигационен екран, докато целият трегер в средата се извива напред и хоризонтално е закрепен с хромирани елементи, както и тесни изходи за въздух.
Простор в задната част на концептуалния модел
Кокпитът изцяло е ориентиран към шофьора, всички линии, форми и контролни уреди са фокусирани спрямо водача. A Head-Up дисплеят с комбиниращ диск подава на шофьора цялата необходима информация.
Централната конзола изцяло наподобява на настоящия дизайн на марката. Бутонът на климатика, скоростният лост и iDrive се открояват като механични елементи. Всички останали функции на волана, централната конзола и дръжките на вратите се управляват от осветени сензорни повърхности.
Седящите отзад пътници се разполагат в индивидуални седалки, а панорамният бял покрив създават усещането за простор на седналите на задния ред.
Концептът също и като M-Performance
Ще стъпи ли BMW Concept Compact Sedan серийно? Седанът Серия 1 е предвиден за Китай. Ако производителите от Байерн пуснат модела в Европа, не се знае, как хечбек версията на BMW Серия 1 ще се конкурира с Mercedes CLA или Audi A3.
Задвижването ще става от вече известните, напречно монтирани двигатели с предно предаване, базовият агрегат е 1,5-литровият трицилиндров със 136 к.с.. Разбира се, ще има и двулитрови версии със 184 и 231 к.с., а дизеловият еквивалент е със 150 к.с. Не се знае дали при лансирането на пазара ще има и други двигатели или вече преработени агрегати.