Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW Group: С една идея напред

24.06.2009 11:48
Туит

BMW Group инвестира 170 млн. евро в аеродинамичен изпитателен център. Компанията представя нови двигатели и осемсстепенна трансмисия.

По-ниски емисии, повече удоволствие от шофирането: BMW Group прилага този принцип в практиката, както нито един друг производител на автомобили. Лидерската позиция на компанията е резултат на цялостна, последователна стратегия BMW EfficientDynamics, включваща многобройни иновации, насочени към постоянно понижаване на разхода на гориво и вредни емисии при запазване или повишаване на мощността и динамиката. Това се потвърждава и от намаляването на разхода на гориво на автомобилите BMW и MINI за периода 1995 г. – 2008 г. с над 25%, с което BMW Group вече е преизпълнила своя ангажимент към Асоциацията на европейските производители на автомобили (АСЕА).

Сега с инвестирането на 170 млн. евро в изграждане на новия Аеродинамичен изпитателен център (АИЦ) и с последните постижения в развитието на двигателите и трансмисиите BMW Group за пореден път потвърждава своя постоянен стремеж към по-нататъшен прогрес в контекста на EfficientDynamics.

Аеродинамичният изпитателен център е изграден върху площ от приблизително 25 000 кв. м, в непосредствена близост до изследователския и развоен център в Мюнхен. В него се трудят над 500 специалисти в областта на аеродинамиката, които досега са работили в различни офиси на компанията. Със събирането им в една сграда BMW Group осигурява пряк контакт и възможност за високоефективно сътрудничество и взаимодействие помежду им.

Подобрената интеграция на дейностите по разработка на автомобила е само едно от предимствата на АИЦ. Той разполага с уникални в световен мащаб съоръжения и възможности за измерване на аеродинамични характеристики и качества в рамките на напълно реалистичен процес.

Новият център на BMW за аеродинамични изпитания е най-модерното съоръжение от този тип в света за целия автомобилостроителен отрасъл. АИЦ включва аеродинамичен тунел, служещ за анализ на автомобили в реални размери. За възпроизвеждане на най-важните въздействия и явления по време на движение по пътя пътната повърхност е моделирана посредством симулативен процес, използващ пет ролкови трасета.

Втори аеродинамичен тунел позволява на инженерите да придвижват изпитваните модели от една позиция в друга с помощта на система за управление, работеща във всички посоки, върху най-големия в света подвижен път, разположен в аеродинамичен тунел. Това е необходимо за анализ на въздушния поток около автомобила при всякакви обстоятелства, прилагайки концепция, използвана от няколко години в моторните спортове. По този начин аеродинамиката и динамиката при движение могат да си взаимодействат и да бъдат изследвани в комбинация една с друга, вече и в процеса на разработка на автомобила.

Броят на наличните сценарии и прецизността на изпитателните процеси, прилагани в АИЦ, осигуряват стандарт, уникален за съоръжение от този тип. Само за пример - и двата аеродинамични тунела са способни да генерират въздушен поток със скорост до 300 км/час, с което за първи път се създават реални, верни физически условия за измервания на модели в пълен мащаб.

Заедно с новия АИЦ BMW с гордост представя последните резултати в разработката на особено мощни и в същото време впечатляващо икономични, редови шестцилиндрови двигатели. Независимо дали работят с бензин, или дизелово гориво, тези нови агрегати, оборудвани с технологии на BMW EfficientDynamics, осигуряват по-добър баланс между икономията на гориво и по-високи експлоатационни качества откогато и да било. И двата вида двигатели предлагат същия въртящ момент и превъзходна мощност, както значително по-големите осемцилиндрови агрегати, като в същото време са значително по-леки, по-икономични и с по-ниски нива на вредни емисии.

Новият бензинов двигател на BMW TwinPower Turbo, който развива 225 кВт/306 к. с., за първи път комбинира в един агрегат принудително пълнене с турбокомпресор, директно впръскване на горивото и променливо управление на клапаните. Комбинацията от два успоредни турбокомпресора, системата за директно впръскване High Precision Injection и VALVETRONIC, предлагана само от BMW, дава възможност на новия двигател напълно да отговори на съвременните изисквания, като е необичайно спонтанен и директен в поведението си, но се характеризира и с изключително ниска консумация на гориво и ниво на вредни емисии.

Този трилитров шестцилиндров двигател развива максимален въртящ момент от 400 Нм при едва 1200 об./мин и поддържа това ниво до 5000 об/мин. В сравнение с редовите шестцилиндрови двигатели, използващи технологията Twin Turbo и впръскване на гориво High Precision Injection, вече инсталирани в няколко серии модели, новият двигател осигурява допълнително намаляване на консумацията на гориво до 9%.

С въвеждането на допълнителна версия на шестцилиндровия дизелов двигател, вече инсталирана в BMW 730d и BMW 330d, BMW още веднъж доказва превъзходните възможности, които може да предложи тази сефра. Новото поколение на редовия шестцилиндров дизел BMW, комбиниращ многостепенна турбо компресия с директно впръскване на горивото тип common-rail, осигурява динамика, впечатляваща мощност и характеристики с максимална ефективност. И отново в духа на BMW EfficientDynamics многобройни нововъведения в изцяло алуминиевия двигател като двата турбокомпресора и системата за впръскване на горивото осигуряват значително увеличаване на мощността и допълнително намаляване на консумацията на гориво и вредните емисии. Не само че турбокомпресорната система е дори по-ефективна отпреди, но и подаването на гориво се осъществява с пиезоинжектори, работещи под налягане на впръскване, което достига до 2000 бара.

Новият 3.0-литров дизелов двигател BMW TwinPower Turbo осигурява максимална мощност 225 кВт/306 к. с. при 4400 об./мин и максимален въртящ момент 600 Нм при едва 1500 об./мин. Тези характеристики позволяват на новия мотор да получи призванието за най-спортен и динамичен шестцилиндров дизелов двигател в света, предлагащ в същото време 4% по-ниска консумация на гориво и емисии на CO2.

Новата осемстепенна автоматична трансмисия на BMW е още един пример за това как постиженията на инженерите могат да осигурят повече удоволствие при шофиране и в същото време - значително по-висока ефективност.

Иновативната двигателна трансмисия, представена за първи път в дванадесет цилиндровия BMW 760i и BMW 760Li, се характеризира с изключителна ефективност и широк диапазон. В същото време, благодарение на специалните си характеристики, тя допринася за повишаване както на удоволствието при шофиране, така и на динамичните показатели на съответния модел.

Двете допълнителни предавки придават на цялата трансмисия по-широк диапазон на предавателни отношения, като в същото време поддържат по-малки промените в оборотите на двигателя при превключване от една предавка на друга. Благодарение на иновационната конфигурация на зъбните предавки броят на необходимите допълнителни компоненти, а с това и теглото на новата осемскоростна автоматична трансмисия, са сведени до минимум.

Приплъзването на конвертора е ограничено в най-ниския диапазон на обороти на двигателя, а високата степен на вътрешна ефективност, ниските загуби от триене при само два съединителя, отворени в даден момент, удължените предавателни отношения на по-високите предавки и подобреното потискане на вибрациите позволяват на водача да използва по-пълноценно автомобила при ниски обороти, което спомага за намаляване на консумацията на гориво, в сравнение с предишната шестстепенна автоматична трансмисия, с приблизително 6%.

Друг важен момент е, че осемстепенна автоматична трансмисия подобрява динамичните характеристики на двигателя, като отваря и затваря само по един съединител в даден момент за почти всички предавки, дори при низходящо превключване на повече от една предавка. Това гарантира важни преимущества, осигурявани досега единствено от скоростни кутии с два съединителя, комбинирани в случая с всички останали предимства на автоматичните трансмисии като динамично ускоряване при ниски обороти на двигателя.

Новата осемстепенна автоматична трансмисия е и специално ориентирано към бъдещето решение за предаване на мощност в автомобилите от висок клас. Тя позволява комбиниране с всички видове двигатели, вариращи по своята конструкция и работни характеристики. Може да се използва не само в автомобили със задно задвижване, а и в такива със задвижване на четирите колела. В същото време осемстепенната автоматична трансмисия притежава всички качества за перфектна комбинация с хибридно задвижване. Това е уникално съчетание на ефективност и динамика на напълно ново ниво, доказващо, че тази концепция, перфектно пригодена за бъдещето, ще постигне успех, след като бъде въведена в производство през 2009 г.

Новите възможности, предлагани от аеродинамичния изпитателен център на BMW, заедно с иновации в технологиите за двигатели и трансмисии, в много случаи ще спомогнат за разрешаване на конфликта между нарастващите изисквания за динамика и оптимизирана икономия във всички сегменти на пазара. В резултат на това BMW Group е в по-добра позиция откогато и да било за разработка на автомобили за бъдещето, които благодарение на своя дизайн и функционални характеристики ще могат да предложат вдъхновяващи преживявания при пътуване в комбинация с отлична икономия на гориво и управление на вредните емисии.

Производствените процеси, залегнали в стратегията за развитие EfficientDynamics, създават възможности за икономия на ресурси и постигат висок социален стандарт на работещите във всички звена на компанията. Те са фундаментални отличителни характеристики на корпоративната философия на BMW Group. Тези фактори подпомагат не само продуктите, произвеждани от BMW Group, но също така и самата компания в завладяването и задържането на водеща позиция в автомобилостроенето, позиция, отразена наред с всичко останало и в последните индекси Дау-Джонс. Рейтингът, съставен на базата на индексите Дау-Джонс, Stoxx Limited и базираната в Цюрих компания за управление на активи SAM, са признати като най-важния в света критерий за предприемаческа отговорност. И именно тук BMW Group е оценена за четвърти път подред като „Най-стабилен и надежден производител на автомобили в света”.

Благодарение на ясното изразения стремеж към иновации и устойчив растеж BMW Group е изключително добре подготвена да посрещне предизвикателствата на бъдещето. BMW Group използва своя специализиран опит в технологиите и специфични финансови ресурси, за да предложи автомобили, комбиниращи превъзходна ефективност и впечатляващи характеристики както днес, така и в бъдеще.

Коментари
comments powered by Disqus