Новият модел ще притежава доста по-добри характеристики за автономно управление
Третият електрически автомобил от Сеария i на BMW вероятно ще бъде голям седан във формат на Серия 5. Той не само, че ще се движи на електричество, но също така и автономно. Пробегът ще възлиза на 750 км.
Новото BMW i вероятно ще стъпи на пазара едва през 2021, но сигурно ще притежава доста по-добри характеристики за автономно управление. За да достигне до впечатляващи екземпляри, BMW планира електрически автомобили и без карбонова каросерия. Най-напред, през 2019 ще стъпи модел на MINI с електрическо задвижване. BMW обяви за 2020 представяне на X3 с електрическо задвижване на базата на новото поколение модели. Разбира се, Серия 3, Серия 5 и Серия 7 също ще излязат с електрически версии.
" iNext ще затвърди нашите претенции за лидерство в тези технологии", заяви директорът развойна дейност Клаус Фрьолих пред auto motor und sport. Базовият модел трябва да има пробег от 550 км на чисто електрическо задвижване, а срещу допълнително заплащане, се предлага по-мощна батерия до 750 км.
Първият автомобил на второто поколение e-Auto на BMW по всяка вероятност ще бъде с четири врати, Coupé, подобно на седан, във формат на BMW Серия 5. Сумарната мощност отговаря на днешните шест- и осемцилиндрови двигатели. Капацитетът на батерията е около 110 кВтч. Отделните клетки са с над единайсет сантиметра височина и са малко по-плоски от тези на конкурента Mercedes. Затова ще има повече клетки.
Нововъведенията в iNext след това много бързо трябва да намерят приложение в останалите колекции електрически модели. "Разбира се, тези нововъведения ще приложим във всички конструкции, продукти и марки," заяви Фрьолих.
Как ще изглежда iNext и обозначението на типа, позовавайки се на юбилейното студио BMW Vision Next 100, показват скиците на заявлението за патент (виж снимките), които се появиха в Япония в края на септември 2016. Носът и С- колоната напомнят на i3, предният капак - на i8.
Силуетът на ескизите наподобява на Серия 3 GT, на един i8 с компресор или на издължено i3 с по-плоско задно стъкло. Скиците разкриват четири врати, които очевидно се отварят противоположно, с което напомня на концептуалния автомобил BMW Vision Next 100.
Моделът присъства на скиците и като кросоувър, който е ползвал за образец Tesla Model X, но с тази разлика, че BMW изглежда доста по източен. Очевидно дългата каросерия дори и без височината на SUV предлага достатъчно пространство за мощната батерия.