Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW M обмисля E-задвижване в хибридните модели

10.02.2016 10:19
Туит
BMW M обмисля E-задвижване в хибридните модели

Ключовите думи за компанията са разход на гориво и CO2 емисии

BMW M GmbH залага все още изцяло на двигатели с вътрешно горене като източници на енергия. Но в бъдеще не са изключени спортните хибридни модели. Това стана ясно от изявление на заместник директора по развойната дейност Дирк Хакер пред Autoexpress.

Не е тайна, че електромотор в комбинация с конвенционален двигател с вътрешно  горене може да подобри динамиката. В този случай по-голямата мощност може да компенсира по-голямото тегло. Например, при турбо агрегатите, за да стопира турбо дупката посредством E-ток и да подобри бързата реакция при задвижването. Но когато влезе в завой, ситуацията вече ще бъде различна. Тогава допълнителните килограми на електромотора и батериите ограничават динамиката на автомобила. И може би и удоволствието при шофиране.

Баланс между мощност и ефективност

Именно поради тази причина много производители се отказват от спортно хибридните модели. Не и BMW. Мюнхенчани  предлагат i8 хибриден атлет. И дори при високоефективния раздел M усилено се работи за електроусилване. "Ние залагаме на електрификация. Мисля, че тя би могла да бъде неизбежна, но това зависи от възможността за увеличаване на производителността," това заяви Дирк Хакер.

Въпреки това опция с чисто E-режим няма да има. "Ние установихме, че нашите клиенти не са заинтересовани да карат без двигател с вътрешно горене", казва Хакер. Всичко се свежда до хибридни спортисти. Но не и на всяка цена. И вероятно, едва тогава, когато техническите решения са достатъчно зрели и хибридните компоненти вече няма да намаляват удоволствието при шофиране.

"Ние трябва да преразгледаме ефекта на теглото върху електрификацията", каза Хакер. "Какво е компромис? Готови ли сме сега или трябва да насочим нашето внимание към някои специфични структурни решения в бъдеще?" Той продължава: "Теглото на автомобила е много важно. Не мисля, че това е най-добрата идея да се инжектира все повече и повече мощност в тези модели. Нашата философия е да се получи най-точният баланс между мощност и ефективност."

Бъдещите M хибридни модели вероятно няма да бъдат разработвани само от съображения за ефективност, тъй като те ще отговарят на все по-строгите законови изисквания. Ключови думи: разход на гориво и CO2 емисии.

Коментари
comments powered by Disqus