Продажбите на BMW Group намаляха с 8,4%, но има скок при електрифицираните модели
Продажбите на BMW Group в световен мащаб паднаха с 8,4% през 2020 г., като силните резултати от неговото M подразделение, премиум моделите BMW и електрифицираните автомобили помагат за намаляване на въздействието на пандемичните смущения.
Немският производител продаде 2 324 809 автомобила от своите марки BMW, Mini и Rolls-Royce - по-малко от 2019 г., както при други автомобилни компании, засегнати от въздействието на пандемията и свързаните с тях блокировки.
Продажбите на концерна се възстановиха по-късно през годината, като 686 069 автомобила, продадени през последното тримесечие на годината, отбелязват 3,2% увеличение спрямо същия период на 2019 г.
Продажбите на 2 028 659 автомобила на BMW представляват спад от 7,2% на годишна база, но BMW отбелязва, че общият спад е смекчен от растежа в две ключови области. Продажбите на най-печелившите му луксозни модели - Серия 7 , Серия 8 и X7 - нарастват с 12,4% на годишна база до 115 420 броя.
BMW M, бързо разрастващото се подразделение на компанията , постигна най-добрите си продажби досега, със 144 218 броя, което е с 5,9% повече на годишна база. BMW посочва , че растежът се дължи на SUV-овете, като X6 M. Растежът може да продължи през 2021 г., като новият седан M3 и купето M4 ще бъдат пуснати в продажба скоро.
Mini продаде 292 394 автомобила през 2020 г., което е 15,8% спад на годишна база. Общата сума включва 17 580 единици от новия Mini Electric. Моделите John Cooper Works също се представят силно, като продадените 20 565 представляват 20,8% на годишна база.
Продажбите на Rolls-Royce отбелязват спад с 26,4% до 3756 единици, като компанията отдава спада отчасти на най-продавания седан Ghost, който е изчерпан, след като беше пусната наскоро стартиралата версия Mk2.
BMW Group също отбелязва окуражаващ растеж на своите електрифицирани модели, включително електрически модели BMW i, различни плъгин хибриди с марка i Performance и Mini Electric.
192 646 електрифицирани модела BMW и Mini, продадени през 2020 г., представляват 31,8% ръст на годишна база, като продажбите на EV са се увеличили с 13%, а продажбите на PHEV - с 38,9%.
Успехът на електрифицираните модели на BMW гарантира, че компанията е успяла да постигне целите си за средни емисии на CO2 в Европейския съюз, избягвайки потенциални санкции.
Шефът по продажбите на BMW Петер Нота заяви, че компанията е „преизпълнила“ целите си и е „дори в състояние да премине под задължителната граница с няколко грама“.