Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW M3: 20-годишен смелчага

10.07.2007 18:07
Туит

През 2007 година BMW представи четвъртото поколение на M3 и продължава традицията на успеха, която започна преди 20 години. Време, отдадено на техническо усъвършенстване в силовите дисциплини.

Легендарният М3 се ражда през 1986 година с появата на oграничена първоначално на 5000 бройки модификация на E30, която е пригодена за спортни състезания. Тройка с издути „бузи” и високооборотен четирицилиндров двигател под капака, който първоначално генерира максимална мощност 195 к. с. от 2,3 литра работен обем на двигателя. Агрегатът с обозначение Evo, използван след 1988 г., постига 220 к. с. (215 к. с. катализатор), а Sport Evo III, появил се след 1990 г. с обем от 2,5 литра – 238 к. с.

До края на 1991 от завода излизат 17 970 екземпляра от първата генерация, 786 от които са кабриолети.

E36 с шестцилиндров мотор

Предаването на щафетата предизвиква подмяната на двигателя с шестцилиндров. През 1992 година неговата мощност стартира от 286 к. с. и 320 Нм. Освен купе, след 1994 M3 се предлага отново и с каросерия на кабрио, и за пръв път като четириврат седан. Поради хомологационни мотиви през 1995 BMW пускат на пазара 350 броя от M3 GT с 295 коня, а по-късно през същата година моделът получава допълнителна порция обем и мощност – 3,2 литра и 321 к. с. След 1997 г. спортистът предлага по желание дори секвенционална трансмисия.

От второто поколение на M3 свои собственици намират общо 71 242 автомобила, било то купе, кабрио или седан.

Третата модификация на M3 излиза на пазара като купе през 2000 г., този път използвайки базата на E46. Кабриолетът е готов през 2001 г. В това изпълнение редовият 3,2-литров шестцилиндров агрегат пренася към задните колела 343 к. с. 

2002 е годината, в която за пръв път под капака е инсталиран V8, който получава обозначението M3 GTR и достига до впечатляващите 350 к. с. През 2003 моделът преминава „диета” и губи 100 килограма от собственото си тегло, а шестцилиндровият агрегат междувременно достига до 360 к. с.

85 139 броя са доставени до началото на лятото на 2006, измежду които 29 633 кабриолета.

Часът на четвъртия M3 настъпи през 2007. Неговите данни: V8 и 420 к. с. – останалото е вече история.

Коментари
comments powered by Disqus