Състезателният болид, базиран на топмодела M3 Coupe, бе представен в рамките на Чикагското автомобилното изложение от шести до 17 февруари.
Преработеният осемцилиндров атмосферен двигател на M3 вече успява да извлече 485 к. с. от четири литра работен обем. Освен мощността е увеличен и максималният въртящ момент, достигащ заветните 500 Нм. Интересен факт е, че моторният блок на алуминиевия агрегат, носещ обозначението P65, се произвежда в същата леярна на BMW, която отговаря за двигателите от Формула 1.
Интелигентен команден софтуер
Управлението на моторния блок се извършва от два мощни микропроцесора, способни на специфично за отделните цилиндри горивно впръскване. Останалата електроника на автомобила пък се намира под ръководството на уред за контрол на електрическото напрежение, а конвенционалната технология, разчитаща на бушони и релета, е напълно подменена.
Карбон по всички части от каросерията
Престилките, капакът на двигателя, покривът, задният капак и калниците на M3 Race Edition са подсилени с карбонови влакна. За да бъде инсталиран защитен ролбар, е отстранено цялото комфортно обзавеждане на салона, което понижава теглото на автомобила с 505 килограма (1 150 кг).
Състезания на големи дистанции
Със своя резервоар, побиращ 110 литра, Race Edition е пригоден да участва в американските серии на "Льо Ман" (ALMS) в клас GT2. След провеждане на тестови изпитания автомобилът ще се присъедини към американския тим Rahal Letterman, а бойното си кръщене баварецът ще получи в "12-те часа на Себринг", първи старт за сезона в сериите.
Baro
Mng divo! Gotov e za syztezaniqta ve4e! :) aleksi kyde se gubi6 be brat? :p
Aleksi
mn dobre izglejda jalko, 4e ne pi6e za kolko pravi ot 0 do 100