BMW представи официално спортния седан M5. Максималната мощност на 4,4-литровия V8 е 560 к.с.
На практика серийната версия на M5 е идентична с концептуалния модел, който баварците показаха в Шанхай през април. Предната броня има уголемен централен въздуховод, който да съдейства за охлаждането на интеркулера, и нови дефлектори, отворите на предните калници са хромирани, праговете са раздути, а в задната част са се появили дифузорът с четирите кръгли накрайника на изпускателната система и новият спойлер на капака на багажника. Колелата при M5 Concept са 20-цолови, но при продуктовия вариант диаметърът им е намален до 19.
Отличителните белези на салона са спортните седалки, тапицерията от естествена кожа, контролните уреди, алуминиевите панели, електронно регулируемият волан, четиризоналният климатик, 10,2-инчовият дисплей на iDrive системата и спортният волан, който посредством новия M Drive бутон позволява изборът на два предварително зададени от водача режима. Настройките, които той може да прави, са свързани с чувствителността на педалa на газта, работата на кормилната уредба, активното окачване, системата за електронна стабилност, реакциите на седемстепенната трансмисия с два съединителя и информацията, която се изобразява на хедъп дисплея.
За задвижването на M5 отговаря 4,4-литровият V8 от X6 M, но оборудван с нова изпускателна система, в резултат на което максималната мощност достига 560 к.с., а въртящият момент маркира своя пик 680 Нм. Тези характеристики са напълно достатъчни, за да ускорят спортния седан от място до 100 км/ч за 4,4 секунди, от 0 до 200 км/ч за 13 и да гарантират максимална скорост от 305 км/ч, при положение че е оборудван с M Driver Package (стандартно електронният ограничител е фиксиран на 250 км/ч). Горепосочените показатели са още по-впечатляващи на фона на средния разход – 9,9 литра за 100 км пробег (232 г/км CO2), за което съдействат туинскрол принудителното пълнене, VALVETRONIC системата за променлив ход на клапаните, последната генерация на системата за директно впръскване, старт/стопът и системата за рекупериране на спирачната енергия.
Отличното поведение на шасито пък е поверено на електронно контролираните амортисьори с три режима на работа (Comfort, Sport и Sport Plus), активния M диференциал, който позволява блокировка от 0 до 100%, лаунч контрола и новата спирачна система, която за съжаление не използва композитни дискове.
На този етап няма официална информация за цената.
Анонимен
Най-доброто, невероятен автомобил!