Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW M5 Touring срещу Mercedes E 63 T AMG: Transporter

28.03.2007 22:03
Туит

Когато на човек му хрумне ексцентричната идея, че иска наведнъж голямо товарно пространство и динамика на расов спортен автомобил, и може да си позволи подобно удоволствие, то BMW M5 Touring и Mercedes E 63 AMG T са идеалният избор за случая. Сравнителен тест на двете екстремни комбита с над 500 конски сили.

Този път понятието „комби” е интерпретирано по нов, наистина напълно нов вачин. Начин, който няма как да ви остави равнодушни...

Най-бързите транспортьори на света

Особено интересен е случаят с T-модела на Е-класата във вариант E 63 AMG – базата за създаването на този продукт е автомобил, отдавна доказал се като едно от най-практичните, просторни и комфортни комбита на пазара. Само че този конкретен модел на Mercedes предлага нещо много повече – възможността да създаде комплекс за малоценност у притежателите на 98 процента от съвременните расови спортни автомобили...

Единственият съпоставим модел в съвременната автоиндустрия е комбимоделът на базата на BMW M5, като двамата четириколесни атлети могат спокойно да се окичат с титлата „Най-бързите транспортьори на света”.

Изборът между двата модела и извънредно труден и се основава почти изцяло на личните разбирания и характера. Всъщност двата автомобила не се отличават по нищо от своите деривати с каросерия седан, освен по формата и обема на задната част. Както вече е известно, 6,3-литровият V8-двигател на Mercedes извлича огромна полза от своя впечатляващ работен обем. Моторът реагира с фантастична спонтанност при подаване на газ, разполага с почти нереално мощна тяга, не по-малко респектираща е и перфектната работа на седемстепенната автоматична трансмисия.

BMW - истински екстремист

BMW се представя коренно различно от конкурента си от Щутгарт, и това се дължи преди всичко на особено интересния десетцилиндров двигател на M5. Противопоставянето с Mercedes проличава веднага – съпоставени помежду си, двата двигателя изглеждат разярен като бик за корида срещу състезателен жребец в отлична форма. BMW може да се похвали с феноменална лекота на развъртане и достига до невероятно високи обороти, но тягата му е доста по-ограничена. Автоматизираната предавателна кутия със седем степени сменя предавките забележително бързо, но комфортът определено не е сред коронните й дисциплини.

Mercedes категорично е по-комфортният автомобил

Почти същата картина се повтаря и при поведението на пътя: BMW се характеризира с прецизна водимост и изумителни реакции дори при най-лекото движение с волана, които в общи линии компенсират силно ограничения комфорт на возене. Почти не е за вярване, че едно комби със собствено тегло почти два тона може да се държи на пътя като суперспортен автомобил.

При Mercedes границите на физическите закони проличават по-ясно. Екстремните прояви, които могат да се изпълняват зад волана на BMW, тук изискват повече намеса от страна на водача. Обективно погледнато обаче, сигурността на пътя е на идентично ниво при двата модела, времената в изпитанията за стабилност също са почти еднакви. Само че наред с това, E 63 AMG T предлага и комфорт, който няма равен на себе си в тази категория. И както по всичко личи, скоро няма и да има...

Максималната скорост и при двата модела е електронно ограничена на 250 км/ч, но премахването на тази бариера се предлага като опция. При BMW M5 Touring максималното темпо може да достигне до 305 км/ч, а при  Е63 – до 300 км/ч.

Но дори и посочените стойности отново са електронно ограничени, най-малкото с оглед на серийните гуми и безопасността на притежателите на двата автомобила. В цената на всяко от двата неповторими автомобила е включен и курс за обучение по екстремно шофиране. Интересна идея за едно пълноразмерно комби...

Текст: Волфганг Кьониг
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Оценка

1. Mercedes E 63 T AMG

1. Mercedes E 63 T AMG

Едно пълноценно пълноразмерно комби с динамичните характеристики на расов спортен автомобил и комфорта на истински Mercedes. Съчетание, което няма да откриете никъде другаде...

2. BMW M5 Touring

2. BMW M5 Touring

Поведението на пътя на M5 Touring е като на расов спортен автомобил - повеч от респектиращо постижение за двутонно комби. Комфортът обаче е ограничен, вътрешното пространство е по-тясно, отколкото при Е 63.


Технически данни

1. Mercedes E 63 T AMG 2. BMW M5 Touring
Работен обем --- ---
Мощност 375 кВт (514 к. с.) 373 кВт (507 к. с.)
Максимален
въртящ момент
--- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
4,6 сек 4,7 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
38 м 38 м
Максимална скорост 250 км/ч 250 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
16,6 л/100 км 16,8 л/100 км
Базова цена 97 000 евро (за Германия) 94 100 (за Германия)
Коментари
comments powered by Disqus