Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW M6 Cabrio срещу Mercedes SL 63 AMG: Два турбокабриолета с 575 и 585 к.с.

23.03.2015 23:14
Туит

Какво умеят BMW M6 Cabrio и Mercedes SL 63 AMG на състезателната писта?

Понякога теорията и практиката са толкова близо помежду си, колкото Унтертюркхайм и Шанхай. „Какъв тест ни предстои?” Mercedes SL 63 AMG с 585 к.с. срещу BMW M6 Cabrio с пакет Competition и мощност от 575 к.с. От разговора с фотографа става ясно, че за заглавната страница ще ни трябва голяма снимка с пушещи гуми. Дотук с теорията.

BMW M6 Cabrio не позволява превъртане на гумите

Сблъсъкът с практиката става два часа по-късно на един запустял второстепенен път. Първи опит с BMW M6 Cabrio, разбира се, с деактивирана DSC. След като по този начин сме освободили бавареца от електронните задръжки, фотографът излиза на позиция. Натискаме спирачката, даваме пълна газ и същевременно бавно отпускаме спирачния педал – напълно според типичната формула за ефектно пушещи задни гуми.

Но какво прави BMW M6 Cabrio? Дори при изключена DSC електрониката му продължава да се съпротивлява. Потеглянето с отпускане на спирачката и превъртане на задните колела се оказва невъзможно. А без спирачка? Дори при най-хамалско ускоряване механичното сцепление е толкова високо, че задните колела почти не приплъзват. Резултатът: малко дим, но в никакъв случай впечатляващо зрелище.

Докато нашият ловец на светлинни образи клечи учуден в канавката, разочарованият пилот се прехвърля от BMW M6 в Mercedes SL 63 AMG. И тук управляващата трансмисията електроника предлага в режима "ESP off" само „или – или”: или спирате, или потегляте. Никакъв шанс за димящи бърнаут оргии в стил Mustang Shelby. Тъжна, модерна електронна епоха.

Mercedes SL 63 AMG рисува по асфалта 50-метров черен автограф

Значи, връщаме се в редакцията без снимка с пушещи гуми? Не, за щастие множество видеоклипове в Youtube разкриват една комбинация от бутони, чрез която през едно скрито подменю Mercedes SL 63 AMG може да премине в режим за изпитателен стенд. С няколко натискания потвърждаваме избора за тест на барабанен стенд – и сега ESP и ABS са изключени напълно. А 63 AMG мутира в нефилтриран масъл кар

Натискаме спирачката, после я отпускаме бавно с много газ – и най-после от задните калници бликват облаци дим, а във въздуха ударно замирисва на Continental Sport Contact. Mercedes SL 63 AMG изписва върху асфалта черен 50-метров автограф. Но мили възрастни деца, бъдете внимателни, защото това меню далеч не е замислено за подобни изпълнения! Затова, естествено, ние направихме снимката с пушеците чак в самия край на цялата процедура от измервания и тестове. Едва ли някой друг тест през миналата година ни е отнел толкова много време, колкото сравнението между BMW M6 Cabrio и Mercedes SL 63 AMG Roadster. С което отново се връщаме на първоначалната тема за теорията и практиката.

Отначало, още през юли, двамата открити спортисти се явиха на нашето изпитателно летище в Лар, където при 27 градуса на сянка трябваше да направим стандартните динамични измервания. Първи напрегна мускули BMW M6 Cabrio. Предлаганият по желание (срещу 16 932 лв.) пакет Competition съдържа наред с повишената с 15 к.с. мощност също и модификации по ходовата част с по-стегнати пружини, амортисьори и стабилизатори. Освен това М-диференциалът с електронно управлявана ламелна блокировка получава в комбинацията с пакета Competition променени настройки на електрониката; характеристиките на хи

Допълнителна мощност за BMW M6 Cabrio и SL 63

Независимо от това, че главното предназначение на пакета Competition е да подобрява динамиката на пътя, в добавка M GmbH обещава и подобрени спринтови качества – според техническите данни BMW M6 Cabrio трябва да достига деленията за 100 и 200 км/ч с 0,1, респ. 02 секунди по-бързо. С измерени 4,3 и 13,3 секунди подсиленият кабриолет достигна 100 км/ч с 0,2 сек по-рано от M6 Cabrio без спортния пакет. До 200 км/ч версията Competition дори успя да увеличи преднината си на 0,9 секунди.

А какви възможности показа Mercedes SL 63 AMG в сравнителния тест? От юни 2014 г. 5,5-литровият битурбомотор с вътрешнозаводско наименование M157 има мощност от 585 к.с. във всички варианти на SL 63. Отпадна версията с 537 к.с., също както и надградената с Performance Package (564 к.с.). За любителите на динамиката новата линия на оборудване 2Look Edition с богати на контрасти лакови покрития – като на нашия тестов автомобил в кашмиренобяло Designo Magno – вероятно няма да е толкова интересна, колкото повишената мощност и самоблокиращия диференциал, който вече е част от серийното оборудване.

При измерването на ускорението добавката от 21 к.с. в сравнение с последния изпитван от нас Mercedes SL 63 AMG от моделната серия R231 намери по-скоро маргинално отражение – сегашният най-мощен SL ускорява до 100 км/ч с една десета от секундата по-бързо (за 4,1 сек), а до 200 км/ч (12,2 сек) преднината нараства на 0,3 секунди.

Спиране на еднакво ниво

Значителни подобрения обаче демонстрира спирачната система на SL. Докато последният, оборудван със стоманени спирачни дискове, тестов автомобил показа известна слабост при спирането от 100 км/ч (спирачен път 39,4 метра), днешният тестов болид с предлаганата по желание керамична спирачна уредба (срещу 16 312 лева допълнително) се представи убедително с доста по-разумни стойности (36,7 м). Този път и дума не можеше да става за фадинг или за подобни признаци на отслабващо действие. Снабденото също с изискваща доплащане (17 530 лева) карбон-керамична М спирачна система BMW M6 с пакет Competition спира на същото добро равнище (36,90 м).

Връщаме се обратно в настоящето на пустия междуградски път. За 19 секунди BMW M6 Cabrio сваля с електрически механизъм своята текстилна „шапка”, а SL 63 AMG Roadster отваря за същото време своя електрохидравличен сгъваем покрив с панорамна остъклена площ (срещу доплащане от 4225 лева). По-натам по пътя ни очакват широки завои, редуващи се с прави участъци – меню точно по вкуса на двата свръхмощни кабриолета.

Отваряме покрива и се наслаждаваме на звука: докато V8 битурбомоторът на BMW боботи с по-скоро изкуствен бас, неговият аналог от AMG звучи доста по-дрезгаво. И двата агрегата с по два турбокомпресора обаче са далеч от емоционалния акустичен карнавал на атмосферните мотори в предишните M6 и SL 63.

Сигналната лампа на ESP припламва в BMW M6 Cabrio

Независимо от звука, при пълна газ и днешните открити спортисти се държат на правите участъци от шосето така, сякаш са вече на пистата Нюрбургринг. С най-бързата от трите си програми за превключване BMW M6 Cabrio сменя предавките на своята седемстепенна трансмисия с два съединителя още по бързо и реагира на командите от планките на волана още по-мигновено в сравнение със седемстепенния автоматик на име AMG Speedshift MCT в Mercedes SL 63 AMG.

Максималните 900 Нм на Mercedes се съревновават с 680 Нм на BMW. С активирани системи за подпомагане SL 63 успява някак по-галантно да стовари грамадата от въртящ момент върху асфалтовата настилка. Или да го кажем по друг начин: динамичните помощници в SL реагират на вълнообразните неравности не толкова явно, колкото системите на BMW M6 Cabrio.

Наистина човек не може да знае колко често електрониката в SL действително освобождава цялата мощ на машината, но все пак дразнещата, нервно примигваща сигнална светлинка на ESP се появяваше сравнително рядко. Затова пък, независимо дали преминавахме през напречни фуги по магистралата или през вълни по настилката на обикновено шосе, лампичката за ESP в BMW M6 Cabrio пламваше при всяка неравност подобно на рекламно табло на Таймс Скуеър в Ню Йорк. Същевременно моделът на BMW осезаемо намаляваше мощността си.

Отново се връщаме от зимната разходка по пустия път към времето на суровите факти. На 23 юли BMW M6 Cabrio с пакет Competition и SL 63 AMG за първи път излязоха на пистата Хокенхайм. С тегло от 2027 кг (M6) и 1847 кг (SL) както моделът на BMW (по-лек с 20 кг), така и този на Mercedes (с 28 кг) тежаха по-малко от съответната версия в предишните тестове, но при тези данни за теглото веднага ставаше ясно едно: и двата кабриолета сигурно ще могат да бъдат видени много по-често на VIP паркингите край пистите, отколкото на самите трасета.

BMW M6 Cabrio преодолява Краткия курс за 1.14,7 минути

Но въпреки че присъствието на високото тегло се усещаше по всяко време, и двете тежки гемии се бореха на състезателната писта удивително добре. Важно е да споменем, че на 23 юли външната температура напомняше климатичните условия в пещта на някоя хокенхаймска пицария. Комбинираният уред на BMW M6 съобщаваше за 35 градуса по Целзий, докато температурата на асфалта надминаваше 50 градуса.

Въпреки това след бързата обиколка по Краткия курс в тестовата карта на М6 бяха нанесени множество положителни бележки: чудесно сцепление на предния и задния мост, учудващо неутрално поведение в завой, в режим Sport Plus кормилната уредба честно съобщава за контакта с пътя и има стегнат, изискващ известни усилия ход; ABS работи както трябва, трансмисията превключва бързо и поема всяка нова предавка без забавяне. С време за обиколка от 1.14,7 минути M6Competition е с 0,7 секунди по-бърз от „нормалния” кабриолет с 560 к.с.

Докато V8 битурбомоторът на BMW се справяше добре с екстремните температури, агрегатът на SL леко загуби дъх на пистата. По-късно, когато сравнявахме времената за обиколките, от записите с данните стана ясно, че от 150 км/ч нагоре междинното ускорение не е било така силно, както в по-хладни условия. Дали автомобилната електроника не е регистрирала термичен проблем и от предпазливост не е намалила мощността на двигателя? Субективно изглеждаше така. След една обиколка, която Mercedes SL 63 AMG не успя да преодолее за по-малко от 1.14 минути, ние прекъснахме екскурзията до Хокенхайм и изпратихме V8 битурбо модела обратно в Алфатербах за техническа проверка. Според AMG обаче уредът за диагностика не открил никакви проблеми.

BMW M6 Cabrio с лош късмет

Насрочихме втора тестова дата за измерване на времената за обиколка и в края на август отново бяхме на пистата. За да бъдат съпоставими резултатите, и двата модела трябваше да получат още един шанс за бърза обиколка при малко по-прохладни условия. Докато SL 63 достигна Хокенхаймринг без проблеми, BMW M6 Cabrio получи повреда на радиатора, за която нямаше никаква вина. Лежащо на аутобана парче от катастрофирала машина, изхвърлено във въздуха от движещ се отпред автомобил, за заби за лош късмет в муцуната на BMW кабриолета. Вече не можеше да се мисли за едновременен дуел за постигане на по-добро време за обиколка. Тук отново се сблъскахме с темата за теорията и практиката...

SL 63 AMG самотно въртеше своите обиколки по Краткия курс. При 26-градусовата температура битурбо V8 се залови за работа с повече желание. В SL не само положението на водача е по-дълбоко, отколкото в M6, но и центърът на тежестта на двуместния модел от Щутгарт, изглежда, е разположен по-надолу. Mercedes SL 63 AMG се възползва много добре и от предимството на по-ниското си със 180 килограма тегло. С предлаганата по желание ходова част AMG Performance и по-твърдите с 30 процента амортисьори той се движи по състезателното трасе с повече лекота (доколкото при тегло от 1847 килограма е уместно да се използва такава дума), влиза в завой по-директно, при спиране не провлачва толкова силно и печели точки с изненадващо добро сцепление при подаване на газ.

Обратната връзка с пътя се осъществява прецизно, но самият волан е твърде лек. При директно сравняване със стегнатия ход на кормилната уредба на M6 механизмът в SL създава малко изкуствено усещане. Докато керамичната спирачна система се представя на Хокенхайм убедително със спирачни ускорения до 11,5 м/сек2, гумите Continental установяват лимитите при пилотиране близо до границата на сцепление. Най-бързото време от 1.13,1 минути SL 63 постигна при първата засечена обиколка. След това нивото на сцепление намаля осезаемо в рамките на следващите три обиколки по Краткия курс. И да не забравяме: външната температура от 26 градуса все още беше доста висока.

Без повече шансове за M6 и SL 63 AMG

Според вътрешното ни усещане при по-прохладно време и двата автомобила биха могли да постигнат по-бързи времена за обиколка. Нашата амбиция на изпитатели да пилотираме и двата модела на Хокенхайм при съпоставими температури стана причина да заявим тестовите автомобили още веднъж. На 27 октомври при 14 градуса изглеждаше, че най-после е дошъл идеалният момент за пистовия дуел между SL 63 и BMW M6. Тук обаче навлязохме в темата „разполагаемост на пистата Хокенкаймринг”. Една външна агенция за специални събития беше организирала за BMW Motorsport едноседмичен тренинг за шофиране по баденската писта за Формула 1, съвпадащ по време с третото посещение на M6 и SL 63. Обикновено ни позволяват да използваме едночасовата обедна почивка за тестове с измерване на време за обиколка, но този път организаторите на тренировките проявиха неотстъпчивост. Както SL 63, така и M6 Cabrio получиха отказ и нямаха възможност да подобрят дотогавашните си времена.

Толкова по темата за теорията и практиката в тестовото всекидневие. Тук се крие и обяснението защо при снимките бяхме толкова амбицирани да постигнем поне един съвършен старт с пушещи гуми малко преди края на теста.

Текст: Кристиан Гебхарт
Снимки: Ахим Хартман

Коментари
comments powered by Disqus