BMW публикува първите две скици, които дават макар и бегла представа за това как ще изглежда новият електромобил на марката. MegaCity Vehicle (MCV) ще се появи на пазара през 2013 г.
MCV е част от програмата за устойчива стабилност на баварците project i, по която развойният център в Мюнхен работи от 2007 г. MCV ще се продава под отделна марка, но на този етап от BMW пазят в тайна името й. Три ще са ключовите характеристики на модела – опростена конструкция, минимално тегло и нулеви вредни емисии. Ценово електромобилът ще се позиционира над голяма част от аналогичните предложения на пазара, но от BMW са убедени, че сумата ще бъде достатъчно разумна, за да има пазар за 50-те хиляди бройки, които годишно ще слизат от поточната линия в Лайпциг.
„След време лидер в премиум сегмента ще бъде този производител, който прави своите продукти по най-ефективен и най-икономичен от гледна точка на ресурсите начин, а същевременно предлага на своите клиенти най-напредничавите и интересни решения за екологична персонална мобилност”, коментира Мартин Арлт, ръководител на project i.
В основата на MCV е карбоновият монокок LifeDrive. Олекотеният модул е не само революционен като конструкция, но и дава възможност за много ниски производствени разходи. Естествено, при положение че плановете на BMW и партньорската компания SGL Carbon за напълно автоматизиран процес се изпълнят.
„Основният проблем при производството на продукти от въглеродни нишки преди беше цената. С новия производствен процес, който ние разработихме, сме напълно уверени, че можем да произвеждаме MCV със съответните маржове, които да гарантират печалба – не голяма, но все пак печалба”, допълва Арлт.
LifeDrive структурата е два пъти по-лека от аналогичната стоманена, а якостните й качества са още по-впечатляващи. Същевременно краш структурите при нея са с по-добри показатели от тези на алуминиевата платформа. В допълнение нейното производство отнема значително по-малко време, тъй като става дума за цялостен компонент, а не за отделни елементи, които впоследствие трябва да бъдат съединени. Има обаче и един твърде съществен проблем, който в пресрилийза на BMW логично не споменават – какво се случва, ако при евентуална катастрофа LifeDrive структурата пострада? При настоящите технологии това би означавало брак, а едва ли до 2013 г. инженерите на BMW ще намерят решение на този проблем.
Представените скици са на модел във версия с 4/5 врати. Баварците обаче работят и по друг, по-малък автомобил с две, който ще бъде пряк конкурент на smart fortwo и Toyota iQ. Това е възможно благодарение на факта, че производственият процес за MCV ще бъде максимално гъвкав.
Силовия тракт ще бъде сходен на представения в Детройт ActiveE. Още едно технологично партньорство, което баварците обявиха по-рано, ще влезе в сила при производството на серийния MCV – това със специализираната компания в областта на акумулаторните батерии SB LiMotive (джойнтвенчъра между Bosch и Samsung SDI).
На този етап няма информация за цената, но предположенията са за около 20 000 евро.