Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW/Mercedes: 8-цилиндровите дизели без наследник

26.03.2008 14:03 6
6
2571830704
Туит
BMW/Mercedes: 8-цилиндровите дизели без наследник

Немските производители BMW и Mеrcedes ще преустановят развойната дейност по своите 8-цилиндрови дизелови агрегати, които по настоящем намират приложение най-вече в класа на луксозните возила.

Двете компании са решили да заменят дизеловите "осмаци" с 6-цилиндрови мотори, за да понижат нивото на вредни емисии. Въпреки своя по-малък обем новите V6-агрегати могат да се похвалят със същата продуктивност заради високоефективната система битурбо. В BMW aктуалните осемцилиндрови двигатели няма да бъдат спрени от производство, но пенсионирането им ще съвпадне със смяната на съответното моделно поколение.

Нов 2,2-литров CDI за Mercedes

Швабите пък предвиждат още по-мащабни промени. Те не само ще се откажат от 8-цилиндровите колоси за сметка на по-компактни "шестаци", но и ще пуснат в игра 2,2-литров четирицилиндров турбодизел на мястото на трилитровия CDI. В началото на 2009 година ще очакваме включване от новия мощен самовъзпламенител, чиито данни сочат 204 к. с. и 480 Нм максимален въртящ момент.
Коментари

nixi
и още нещо - 3.0 sd на БМВ е редови 6-цилиндров, а не V6. Според мен по-скоро целят по-нисък разход на гориво, тъй като вече знаем, че с новите системи за \"дренаж\" в каталитичните неутрализатори, някои производители още от сега покриват ЕВРО 6 нормите, които ще влязат в сила в 2012г (ако не се лъжа)

Huizel
[b]Венци написа: По същата логика американските Dodge и Chevrolet замениха V10 атмосферните с V8 компресорни в култовите Viper и Corvette. При тях обаче е повече заради ефективността на изразходване на горивото отколкото заради вредните емисии, все пак в САЩ важат други екологични норми [/b] Пич шевролет никога не са имали V10 мотор, Додж имат такъв мотор, който се слага все още на ВАЙПЪР и Додж РАМ и няма да бъде заменян скоро. Шевролет пък не знам да са използвали в близките години В10мотор. Никога не е имало и няма да има V10 задвижван Корвет, Корвета винаги е бил с традиционния V8 s пушродово и един разпределителен вал! Стига си писал като някакъв авторитет, щото си много бос и с много пропуски!

Венци
По същата логика американските Dodge и Chevrolet замениха V10 атмосферните с V8 компресорни в култовите Viper и Corvette. При тях обаче е повече заради ефективността на изразходване на горивото отколкото заради вредните емисии, все пак в САЩ важат други екологични норми ;)

BAT_J
po tazi logika da vzemat da sprat ot proizvodstvo i vsi4ki benzinovi V8 i V12 - ne vervam da sa s mnogo niski emisiii tezi benzinarki...

цеци
браво Венци добре че ме осветли....техниарче си бил

Венци
Много точно решение :) евала на немците. За какво е 8 цилиндров лаком мотор като 6 цилиндровия би-турбо (означение 3.0 sd при BMW) при еднакви мощност и въртящ момент оползотворява много по-добре горивото. Това според мен е продиктувано и от новите екологични изисквания за 2009 или 2010 (не съм сигурен от кога влизат) ;) т.нар. Евро 5 норми, които "осмаците" много трудно (и финансово неизгодно за фирмата) биха покрили...

comments powered by Disqus