Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW обяснява инцидента на Херес

21.08.2008 17:19
Туит

Според отговорния за развойната дейност по двигателния тракт инженер на BMW Sauber механикът, който пострада на „Херес” при токов удар, не е бил сериозно застрашен въпреки техническия проблем с KERS.

Екипът на BMW е анализирал обстойно инцидента на пистата „Херес”, който се случи преди месец, и е установил причините за него. „Механикът е получил токов удар, след като е докоснал радиаторната кутия и волана на автомобила”, обяснява отговорният за развойната дейност по двигателния тракт в BMW специалист Маркус Дусман.

„Между тези две контактни точки е протекъл променлив ток с високо напрежение. Причината е в контролната единица на системата за регенриране на енергията и оттечката, която се е получила между високоволтовата мрежа и стандартната 12-волтова. Веригата се е затворила посредством механика, докоснал волана и карбоновото шаси, което прави контакт с контролната единица на KERS.”

“При такъв тип разряд количеството енергия е минимално, но достатъчно да предизвика реакция на болка. Пилотът е изолиран посредством състезателния си гащеризон и ръкавиците, ето защо той не е пострадал.”

BMW ще представи данните от проучването на срещата на работната техническа група към ФИА, като международната федерация вече разполага с копие от документа.

„Задълбоченият анализ, които направихме с цел отстраняването на проблема, ни даде идеи за някои други препоръки относно развитието на електрическия KERS”, продължава Дусман, допълвайки, че екипът е имал нужда от доста време, за да локализира причината за инцидента. „Първоначално не беше възможно да възпроизведем същия ефект в контролирани условия, тъй като проблемът беше провокиран от случайна грешка в контролната единица. Заради високия волтаж на волана механизмите за безопасност и системите за запис на данни не бяха отчели грешката.”

„При липсата на данни е необходимо всяка една теоретична постановка да бъде задълбочено изследвана и впоследствие тествана. Ефектът се получава само при определени условия, а в случая нямаше как да продължим с тестовете на колата в Херес от съображения за сигурност. Ето защо трябваше да конструираме наново ситуацията в изкуствени условия.”

От BMW са категорични, че няма да подновят тестовете на системата за регенериране на енергията преди да намерят сигурно решение на проблема. „Ще подновим тестовата програма едва когато всички необходими корекции по отношение безопасността бъдат направени”, обяснява Дусман. „Очакваме това да се случи през есента.”

Коментари
comments powered by Disqus