Световните продажби на бизнес седана стартират на 11 февруари 2017
BMW представи новото поколение на Серия 5 под индекс G30. "Петицата " вече разбира жестове и може да паркира дистанционно, тя е по-голяма, но е по-лека от своя предшественик, с нови двигатели и се превърна в модел с най-добри аеродинамични показатели в историята на BMW, бие по този показател суперавтомобила i8. Световните продажби на бизнес седана стартират на 11 февруари 2017.
Отвън новата "петица" е изпълнена в стила на актуалната Серия 7. Седанът е загубил правите линии, а пътническият отсек значително е изместен назад по отношение на колесната база, както при "тройката". В сравнение със своя предшественик BMW Серия 5 е станал по-дълъг (36 мм), по-широк (6 мм) по-висок (2 мм). Междуосието е увеличено със 7 мм, като това увеличение се е отразило на багажника - обемът му нараства до 530 литра, но това все още не е най-добрият показател в сегмента.
Новата "петица" е станала по-тиха от предшественика: инженерите са интегрирали в пода на автомобила шумоизолиращ материал. Особено забележима е разликата, според представители на BMW, на задната седалка има допълнителен слой за звукоизолация, предвидена в тавана над главите на пътниците.
Серия 5 е модел с по-добра аеродинамика сред конкурентите от същия сегмент – коефициентът на въздушно съпротивление е 0,22. Това е постигнато включително чрез система от активен контрол на клапаните на радиатора. Във всички версии на Серия 5 радиаторната решетка, включително базовата, има "щори", които може автоматично да се отварят и затварят в зависимост от режима на работа на двигателя и допълнителните нужди за охлаждане.
Всички версии са оборудвани с изцяло светодиодна оптика, а срещу заплащане на клиентите ще се предлага система за контрол на дългите светлини, които не заслепяват водачите от насрещното движение. Електрониката не изключва основния лъч напълно, а се затъмняват тези светодиоди, които светят в насрещното кола.
Базовите нива на оборудване на Серия 5 получават 17-инчови алуминиеви джанти, а при най-скъпите версии джантите са с диаметър от 20 инча. Както и при предшественика, Серия 5 G30 може да се поръчва във версии Sport Line, Luxury Line и c М-пакет. Те се отличават с редица стилистични елементи в интериора и екстериора. Например в Sport Line се предлага спортен волан и гланцови джанти, а Luxury Line - допълнително хромирани елементи и кожена тапицерия с контрастни шевове. M- пакетът включва аеродинамичен бодикит, 18-инчови алуминиеви джанти, алуминиеви педали и седалки с Alcantara.
Модификации, конски сили и динамика
Новият модел получава бензинови и дизелови двигатели, които отговарят на екологичния стандарт Евро 6. Всички бензинови мотори са получили турбо пълнене и система за безстепенно регулиране на газоразпределението. Турбодизеловите версии са оборудвани с допълнителен модул за течен реагент AdBlue с водно охлаждане, за да се намалят емисиите на азотни оксиди.
Базовият индекс 520i на бензиновите версии в "петицата" вече не съществува- сега входящата модификация се нарича 530i. На световния пазар този седан ще бъде оборудван с четирицилиндров мотор с работен обем 2,0 литра, чиято мощност е 252 конски сили. От нула до 100 км/ч автомобилът със задно предаване ускорява за 6,2 секунди, а версията с четири двигателни колела - 6 секунди. Най-мощният вариант в началото на продажбите ще бъде модификацията 540i с шестцилиндров агрегат с работен обем 3,0 литра и мощност 340 к.с. Този седан може да бъде със задно и със задвижване на всички колела. Най-бързият вариант ще ускорява до "сто" за 4,8 секунди.
Дизеловите двигатели в Европа в началото на продажбите също ще бъдат два: 2,0 литра с мощност 190 к.с. (520d) и 3.0 л с 265 к.с. (530d). И двете версии могат да бъдат оборудвани със система за двойно задвижване Xdrive. 520d ускорява за 100 км/ч за 7,6 секунди, а 530d - за 5,4 секунди.
През март 2017 г. BMW планира да разшири гамата на Серия 5 G30, като добави две версии: хибриден 530E (252 к.с. и 45 км само на ток) и M550 (462 к.с. и 4,0 секунди до 100 км/час). Всички двигатели, включително първата вълна на продажбите, ще получат 8-степенна автоматична скоростна кутия. Най-достъпната версия 520d в Европа ще се предлага включително и с 6-степенна механична трансмисия.
Всички версии на "петицата" получават система за избор на режими на движение. Предвидени са три пакета на настройки: Comfort, Sport и EcoPro. При всеки от тях се променя алгоритъмът на трансмисията и електрическия сервоусилвател на волана, регулира и реакцията на натиска на педала на газта. По избор дилърите предлагат настройка Adaptive, където системата автоматично коригира твърдостта на амортисьорите, благодарение и на данните от стандартната навигация.
Опции от бъдещето
В новото поколение на седана се появява система Car-to-Car, която фактически се явява първообраз на единен комуникационен канал за бъдещите безпилотни превозни средства. "Петицата " ще оценява всички опасности по пътя, включително катастрофи на превозни средства, аварии, неблагоприятни климатични условия и ще ги изпраща в един сървър. След това системата ще изпрати съответно съобщение до всички намиращи се в близост коли, свързани към Car-to-Car.
BMW Серия 5 може да избягва препятствия при скорост до 160 км/ч - тази система може да се появи в бъдещите баварски безпилотни автомобили. Ако електрониката прецени, че шофьорът не реагира навреме и сблъсъкът е неизбежен, самата кола ще намали скоростта и ще рулира към съседната лента. В града BMW непрекъснато следи пътните знаци и с помощта на визуален и гласов сигнал предупреждава водача, ако той не забелязва важните знаци и пресича опасно кръстовището. Ако на кръстовището има светофари, "петицата" няма да се намесва в процеса на управление, а просто ще следи превозните средства, които се движат встрани.
Системата за дистанционно паркиране също е опция, която идва от Серия 7. Бизнес седанът може да паркира в гараж, ако пространството е по-голямо от дължината на автомобила не е по-малко от 80 см. Указва мястото на колата с помощта на едно докосване на екрана. Системата поема целия процес на паркиране на Серия 5: тя ще върти кормилото, натиска спирачката, маневрира „напред-назад” до окончателното паркиране на автомобила.
Бизнес седанът е оборудван със система за управление с жестове - тази технология е преминала в Серия 5 от "седмицата", която дебютира преди година. При помощта на прости команди (системата разбира от шест символа) може , в това число, да сменя песни, да регулира силата на звука и да отговаря на позвънявания. Жестовете могат да бъдат програмирани – всяка команда може да бъде настроена и извикана от менюто.
Досегашното BMW Серия 5 под индекс F10 дебютира на световния пазар през 2010 година. Моделът се превърна в най-продавания бизнес седан в историята на BMW: два милиона автомобила са продадени през последните шест години.