Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW разбули детайлни около двигателите на M3 и M4: M-версиите с 430 к.с. от три литра обем

27.09.2013 10:49
Туит

BMW официално предостави информация за предстоящите M-модели от среден клас. Бъдещите BMW M3 и M4 ще се задвижват от редови шестцилиндрови двигатели генериращи 430 к.с.

Мюнхенският производител BMW оповести първите технически детайли на двигателите от моделите M3/M4. Не е изненадващо, че новият двигател е редови шестцилиндров, принудително захранван от два турбокомпресора. Това, че турбопълненето отдавна вече не е табу за инженерите на М GmbH в Гархинг, стана ясно от само себе си чрез последните модели на спортното позразделение на BMW. С края на производството на последното поколение M3 (E92) беше затворена страницата на високоефективните атмосферни двигатели. Досегашното издание на M3 се задвижваше от V8 двигател с 420 к.с.

Двигателят е по-мощен и по-икономичен 

Новият мотор с вътрешнозаводско означение S55 генерира 430 к.с. - само десет к.с. повече от своя предшественик, за сметка на това има над 500 Нм максимална тяга. Старият осемцилиндров мотор е със "само" 400 Нм. Независимо от идентичния обем от три литра, спортният вариант има много малко общо с двигателя N55, който задвижва серийните модели 35i/40i. Двигателният блок е напълно нова разработка с акцент върху устойчивостта и олекотяването. Принудителното пълнене е с два турбокомпресора от типа Mono-Scroll, т.е. тук става дума за истинско битурбопълнене, а не за система с един Twin-Scroll компресор. Въпреки турбопълненето, двигателят може да се развърта до около 7500 оборота в минута. Това са 700 оборота на коляновия вал в минута по-малко, отколкото на досегашния V8, но все пак можем да продължим спокойно да говорим за концепция на високите обороти - най-вече заради това, че M4 извлича своята максимална мощност при 5500-7200 оборота. Максималният въртящ момент от над 500 Нм е наличен в широкия спектър между 1800 и 5700 оборота в минута. Въпреки увеличената мощност, M3 седан и купето M4 ще изпитват с около 30% по-малка жажда за високооктанов бензин в сравнение с предшественика.

Чудесна новина за традиционалистите е, че М3 и М4 отново ще могат да се поръчат с класическа механична трансмисия с шест степени. Като алтернатива се предлага усъвършенствана версия на познатата 7-степенна DKG трансмисия с Launch Control. Очакваното време за спринта от място до 100 километра в час е около 4,5 секунди.

Друга връхна точка, която бихме могли да причислим към техническия напредък в правилната посока, е значително редуцираното тегло на новото M-поколение. Ако купето на предшественика тежеше над над 1600 килограма, то новото поколение BMW показа тегло под 1500 кг. Приносът на новия двигател за намаляване на теглото е около десет килограма. Пластмасовият покрив, подсилен с въглеродни влакна, който намери приложение и в купето на предишното поколение, сега вече ще се използва серийно и при седана. Капакът на двигателя е изработен от алуминий, а този на багажника – от смес от въглеродни влакна и пластмаса. При двигателя има подсилена напречна греда, изработена от CFK.

 

Коментари
comments powered by Disqus