Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW с нови идеи за повече ефективност

23.05.2008 15:05
Туит

Баварците разработват механизъм, оползотворяващ част от енергията, която двигателите с вътрешно горене губят през радиатора и изпускателната си система, отдавайки топлина.

Термо-електрическият генератор на BMW (TEG) използва полупроводници, за да задържи отделяната при горивния процес топлина, която после превръща в електричество. Източник на топлина при този процес са отработилите газове в изпускателната система, където е монтирано и самото устройство - след филтъра за твърди частици.

Ток за електрическата инсталация 

За момента системата разполага с максимална мощност от 200 вата, според ангажираните в проекта инженери обаче в близко бъдеще ще бъдат възможни стойности от 1000 вата. В прав текст това означава, че термо-електрическият генератор с лекота би могъл да захранва цялата електрическа мрежа на модел от Пета серия, чиято обща потребност възлиза на около 600-700 вата. Това би редуцирало разхода на гориво с пет процента.

Добив на енергия при спиране и ускоряване

Уредбата би могла да бъде използвана и за затопляне на предавателната кутия в случай на студен старт. Устройството е в състояние да трансформира топлина в електричество, но владее и обратния процес. Затова не е изключено генераторът да бъде интегриран в катализатор, с което да бъдат понижени суровите вредни емисии преди достигане на оптимална работна температура. TEG е уместно допълнение на екологичния пакет EfficientDynamics, който оползотворява енергия при спиране, тъй като работи най-добре при подаване на повече газ.

Съвременно приложение на парната машина 

BMW залага и на друг метод за повече ефективност. Така нареченият Turbo-Steamer например, който ползва принципа на парната машина, притежава умението да генерира механична енергия. Тук топлината на отработилите газове ще създава водни пари, които да задвижват свързан с коляновия вал механизъм. По този начин баварците са уверени, че ще постигнат увеличение на продуктивността и въртящия момент, като едновременно с това понижат разхода на гориво с до 15%.

Да се надяваме, че и за напред BMW ще ни уведомява своевременно за последните си постижения си в областта на автомобилната ефективност.

 

Коментари
comments powered by Disqus