Немският производител ще използва електрическа система за възстановяване на кинетичната енергия за новия си автомобил.
През 2009 година отборите на стартовата решетка във Формула 1 ще имат възможност да оборудват своите модели с т.нар. KERS. Това са системи за възстановяване на кинетичната енергия, която се отделя при спиране, за съхраняването й и за повторното й използване при ускорение.
В тази зона ФИА е дала огромна свобода по отношение на развойната дейност, което означава, че поне в първия сезон на KERS отборите ще използват качествено различни концепции. Още през миналата година Flybrid Systems представи идеята си за механичен KERS, но съществуват редица други възможности за реализиране на системата – пневматична, хидравлична и естествено електрическата, която е в основата на хибридните автомобили.
BMW Sauber, подобно на Renault и Red Bull, избра електрическия KERS. Новият болид на немския тим F1.09 ще бъде оборудван с паралелна хибридна система, която ще осигурява допълнителни 60 кВт на силовия тракт за период от 6,5 секунди. Теглото на целия компонент няма да надхвърля 40 кг.
„За нас KERS е изключително вълнуващ проект и огромна възможност. В момента сме на кръстопътя между конвенционалните двигатели с отделна трансмисия и интегративната система за задвижване", коментира спортният директор на BMW Марио Тайсен.
„Относителната мощност на KERS е по-голяма от тази при съвременните серийни хибриди. Формула 1 ще поеме пионерска роля в развитието на тези системи и прилагането им в серийното производство. Ще дадем началото на иновационни концепции, чийто предимства и надеждност все още не са на достатъчно високо ниво, за да бъдат възприети от автомобилните производители. По този начин тяхното развитие ще се ускори неимоверно.”
lusibmw
tazi godina sme N1
ops
дано да спечелят през 2009
ss
tia sa mnogo dobri BMW